Monday, February 28, 2011

~Malam itu...~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Malam semakin meninggalkan gelapnya..
Sunyi dan sepi..
Namun aku masih berjaga..
Hmm.. Mata tak rasa mengantuk..
Usai membaca kitab Fazaile-Amal..
Aku ke bilik belakang berseorangan..
Di situ lebih sunyi..
Biarpun diiringi suara cengkerik dan air yang mengalir..
Namun itu irama semulajadi yang indah..
Bibir aku mengalun perlahan lagu "Pergilah Sayang" dendangan Ella dan Korie..
Bersama petikan gitar mengikut iramanya..
Sambil jemari aku menari di dada gitar..
Fikiran aku melayang jauh di langit hitam..
Semakin jauh dan jauh hinggakan tak terlihat lagi..
Lagu itu masih berkumandang tatkala aku kembali ke "alam nyata"..
Hmm.. tentunya suara itu milik aku..
Aku tinggalkan gitar di situ..
Bersama alunan muzik cengkerik dan bicara air..
Untuk kembali ke kamar utama..
Buat memenuhi fitrah manusia..
Dan merasai nikmat Allah swt.. tidur..
Selamat pagi dunia.......


















-AkU-
Syurga Addin...
02:47 pagi...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment