Sunday, March 20, 2011

~Keluarga aku ! Part 4~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Untuk entry kali ni adalah sambungan cerita tentang adik-adik aku yang satu mak tapi lain ayah..
Aku ada 3 orang adik-adik lagi.. Semuanya lelaki..
Kisahnya...


Is... Megat Iskandar Muazam Shah..
Ini adik yang sulung.. Masa kecik dulu muka dia sangat cute.. Sama cam aku jugak.. Masa dia kecik dulu aku tak berapa rapat dengan dia.. Sebab tak selalu duk belek dia.. Lagipun bukan aku yang jaga dia.. Bila dah besar-besar camni baru rapat.. Dia adik yang baik sangat.. Walaupun kitorang tak sama ayah, tapi dia banyak tolong aku.. Dan dia memang sangat hormatkan aku sebagai kakak.. Aku satu-satunya kakak yang sama mak yang rapat dengan dia.. Sekarang dia dah kawin.. Jadi tak boleh nak rapat sangat la kan.. Dulu selalu naik motor dengan dia.. Sekarang tak bleh lagi.. Nanti isteri dia jeles !! Hehe.. jangan harap !! Ouh.. aku ingat lagi masa kecik dia ni gagap.. jenuh nak tunggu dia habiskan satu ayat.. Ada sekali tu masa dia tengah bercakap, aku pun sergah dia !! Terus lancar bercakap.. Sekarang ni boleh la control gagap dia tu.. Hehe.. Dia paling hensem dalam adik beradik dia.. Apa pun, aku sayang Is..


Ni la Is.. Hensem kan ?? Ada gak orang ingat dia ni boyfriend aku masa naik motor dengan dia dulu..

Iwan... Megat Zakwan Norazam Shah..
Dia ni masa kecik dulu ada gak aku jaga kejap.. Tapi dulu dia ni pendiam.. Memang tak banyak songeh.. Masa hantar dia kat pengasuh dulu, memang kesian sangat.. Ada ke patut pengasuh tu dera dia.. bagi makan bekas makanan kucing.. Ada kesan seterika la.. Memang tak patut.. Tapi mak aku tak buat apa pun.. Setakan tak hantar lagi kat pengasuh tu je.. Malas mak aku nak bising-bising.. Dah besar ni dia tak berapa hensem la.. Kahkah !! Dia dah habis SPM dua tahun sudah.. Sekarang ni lepak kat rumah je.. Pemalas nak kerja.. Asyik tukar-tukar kerja.. Tak pun jadi pemain kompang separuh masa.. Hehe.. Aku tak rapat sangat dengan dia ni.. Tapi aku sayang Iwan..


Iwan yang duduk depan pakai baju Melayu kuning tu.. Susah nak dapat gambar solo dia ni..

Anip... Megat Haniff Muhibudin Shah..
Dia ni paling besar dalam adik beradik dia.. Kehkeh !! banyak makan !! Sampai seluar sekolah dia tak sampai suku tahun dah kena tukar.. Masa dia kecik dulu aku pernah jadi pengasuh dia.. Masa tu aku tengah tunggu result SPM.. Bagus dia ni.. Tak banyak kerenah.. Dah besar ni pulak banyak kerenah.. Suka menyampuk cakap.. Lagi satu dia cukup liat nak belajar.. Kerja dia asyik main game 24/7.. Mak aku pun dah tak larat nak bising.. Tapi dia cukup takut dengan abang dia, Is.. Kalau susah sangat nak tegur dia, kitorang suruh Is je tegur.. Baru makan saman.. !! Tapi apa pun aku sayang Anip..


Aku selalu kutuk rambut dia nih.. Dia ingat dah habis hensem buat rambut camtu.. Kehkeh !!

Aku dah jarang pergi rumah mak sekarang ni..
So tak rajin la aku jumpa diorang ni..
Kadang-kadang kalau pergi pun susah nak jumpa diorang ni..
Masing-masing ada hal sendiri..
So, aku hanya tanya khabar kat mak aku je la..


-AkU-
Syurga Addin...
13:07 petang...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment