Monday, January 16, 2012

~Selamat Pengantin Baru Sara..~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Hari ni dah masuk hari yang ke 14 aku bersama si kecik Dhiya..
Hehe.. Pengalaman pertama jaga baby sewaktu dalam pantang..
Kekok jugak la rasanya masa mula-mula..
Tapi lepas tu dah ok..
Ouh.. Aku bukan nak cerita pasal tu..
Aku nak cerita tentang pembinaan masjid baru..
Bukan bangunan masjid tempat orang bersolat tu..
Tapi ini perumpamaan..
Ini kisah tentang best friend aku yang baru saja mendirikan rumahtangga..
Alhamdulillah, setelah sekian lama menanti..
Allah telah kurniakan jodoh untuk dia..
Walaupun aku tak dapat hadir di majlis pernikahan dia semalam..
Tapi aku titipkan salam, ucapan serta doa untuknya..
Siapa dia ??
Namanya Sarah Adnan..

*Ini la Sara.. Gambar ni diambil 2 tahun yang lalu sewaktu kami sama-sama menghadiri jemputan rumah terbuka adik kepada boss kami..



*Ini la Sara dan suaminya.. Teman semasa bekerja di ARG Global dulu..

Upacara akad nikah di buat di Masjid Saidina Hamzah pada 15 Januari 2012 pukuul 9.00 pagi..
Dan kemudian kenduri dibuat di rumah Sara..
Dulu, ingat lagi..
Aku selalu cakap dengan Sara..
Bila Sara kawin jangan lupa jemput aku..
Sebab aku pun nak raikan hari bahagia Sara dengan suaminya..
Tapi nak buat macam mana.. Aku masih dalam pantang..
Takkan la Sara nak tangguh majlisnya semata-mata kerana aku..
Tak apa la.. InsyaAllah nanti kami akan berjumpa juga..
Ada lagi gambar Sara..

*Wajah Sara.. Debar menanti bergelar isteri..

*Wajah Sara.. Sesudah ijab dan qabul..

*Senyuman bahagia di samping suami dan keluarga tercinta..

Untuk Sara..
Tahniah kerana telah selamat diijabkabulkan dengan lelaki pilihan hati..
Semoga jodoh ini kekal hingga hujung nyawa..
Jadi la isteri yang solehah dan taat kepada suami..
Moga dikurniakan zuriat secepat yang mungkin..


*Lambaian Pengantin Baru..


**Ada hati yang terluka sewaktu dua hati disatukan bersama.. Biar la.. Redha la.. Dia tidak tercipta untukmu.. Pasti ada yang lebih baik menantimu.. Percayalah janji PENCIPTA.. Kita merancang tapi DIA Maha Merancang.. Bahagia untukmu pasti ada.. Cuma masanya belum tiba saja.. Sabar la..**

-AkU-
Syurga Addin..
23:07 malam..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment