Friday, March 23, 2012

~Sambutan Ulang Tahun Yang Baru~


Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Ini cerita 26 February yang dah lepas..
Baru ada ruang untuk aku menulis..
Kenapa ? Biasa la busy (konon).. Hehe..
Kat rumah aku ada sambutan..
Sambutan apa ??
Sambutan Hari Jadi Tertangguh untuk 3 sahabat.. Hehe..
Betul la..
Hari Ahad tu kami sambut harijadi masing-masing yang berlainan tarikh tapi dalam bulan yang sama, February..
Dua tahun lepas pun sama jugak.. Cuma hanya sambutan untuk dua orang..
Tapi kali ni kami sambut berempat..
Kami berkawan sewaktu sama-sama masih bekerja di AmBank..
Tapi sekarang ni hanya aku sorang je yang dah berenti..
Tapi kami masih berhubung dan berkawan..
(Berapa banyak tapi daa..)
Siapa ?
8 February - Noor Hamisah Shaari..
17 February - Ehem ! Ehem ! Tuan punya blog la..
20 February - Amarjit Singh Dorka..

Sorang lagi, Cik Nor..
Harijadi dia lambat lagi..
Jadi dia hanya penghias majlis.. Haha.. Jangan marah Cik Nor !
Amarjit tu lelaki, tapi dia memang suka berkawan dengan kitorang..
Betul, kami berlainan agama..
Tapi kami punya citarasa yang hampir sama..
Mari kita tengok apa yang kitorang makan hari tu..

*Laksa dengan mee goreng tu disponsor khas oleh Mimie..

*Ni cake kitorang.. White Chocolate Macadamia dari Secret Recipe disponsor oleh Amarjit.. aku sponsor apa ?? Aku boleh sponsor rumah dan air je la.. hehe.. Oke la tu..

*Sama-sama nak potong cake la konon.. Haishh !

*Amarjit dah geram sebenarnya.. Nak makan sibuk ambik gambar pulak ! Hehe..

*Dah dapat makan tak tengok kiri kanan dah..

*Mimie bengang.. Kitorang pakai mangkuk polisterin je.. Amarjit bleh pakai mangkuk plastik.. Tak aci nih !

*Amarjit cuba menjadi The Best Daddy.. Tapi keras kejung bila letak Dhiya atas tangan dia.. Haha..

*Ni sorang lagi cuba nak jadi mummy mithali.. Tapi failed ! Haha..

*Macam gambar keluarga je.. Yang duduk tu mak ayah.. Yang kat tepi tu anak dara sunti.. Haha.. Gambar blur sebab tukang ambik gambar tu amatur je.. hehe..

*Tiga anak dara.. Eh silap ! Dua mak dara.. Kat tengah tu je anak dara..

*Melaram dengan kereta baru Amarjit.. Huhu.. Best !

*Smart kereta ni..

*Cantik kan ??! Tapi dua pintu je..

*Cik Nor menggunakan kuasa Angin Lintang Pukang mengejar Amarjit yang nak balik rumah.. Haha..

Itu la gambar-gambar yang sempat aku edit..
Yang lain malas la pulak.. Hehe..
Walaupun sambutan berempat je..
Tapi meriah dan riuhnya macam sambut beramai-ramai..
InsyaAllah, panjang umur tahun depan kami akan berjumpa lagi..
Buat Amarjit, Mimie dan Cik Nor..
Terima kasih kerana sudi berkunjung ke rumah saya dan mensponsor semuanya..
InsyaAllah ada rezeki nanti kita buat lebih meriah lagi ya !

**Kita akan lebih mulia bila menilai insan lain dari sudut kebaikan dan bukan mengukur keburukan yang ada pada diri mereka.. Kadang-kadang keburukan mereka yang kita perkatakan itu, sebenarnya ada la milik kita juga.. Hanya kita yang lupa memandang cermin diri sendiri..**

-AkU-
Syurga Addin..
00:57 tengah malam..

4 comments

March 23, 2012 at 6:59 PM

sedapnya kek tu :)

March 24, 2012 at 12:06 PM

hehe.. Abang Adam.. memang sedap sangat.. jadikan recipe baru kat kedai Abang Adam pun bagus jugak..

March 28, 2012 at 12:23 AM

bestnye ajak kawan2 dtg umah... :)

March 28, 2012 at 1:10 AM

Sesekali kawan-kawan datang.. ada juga teman untuk bercerita.. hmm.. :)

Post a Comment