Tuesday, April 17, 2012

~Selamat Hari Jadi MAK !~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Hari ni 16 April 2012..
Hari Ulang Tahun Yang Baru buat mak aku..
Yang ke berapa ?? Yang ke 60..
Tua ?? Memang la.. Takkan la makin muda..
Aku pun dah 31, mesti la mak aku makin tua..
Masa muda memang mak aku cantik..
Aku tak tipu..

*Ini la mak saye.. yang kecik comot dan hitam tu adalah Kak Long saya.. hikhik !!

Mak aku ada 10 orang anak..
7 perempuan dan tiga lelaki..
Ramaikan ??
1 mak boleh jaga 10 orang anak..
Tapi 10 orang anak belum tentu boleh jaga seorang mak..
Hehe.. ayat untuk diri sendiri jugak..
Tapi untuk anak perempuan..
Kena dulukan suami, baru la mak ayah..
Anak lelaki lain..
Kena dulukan ibu bapa, baru isteri..
Tapi sekarang ni dah terbalik..
Suami akan dulukan isteri dari mak ayah.. Hehe..
Itu perkara biasa..
Oke.. Tak nak cerita pasal tu..
Nak cerita pasal harijadi mak aku..
Aku tak pernah sambut pun hari jadi mak..
Sebab apa ??
Urmm.. Entah, tak pernah diajar kut..
Setiap tahun aku hanya bagi ucapan je..
Dan tak lupa doa agar mak panjang usia dan sihat tubuh badan..
Itu hadiah yang lebih baik aku rasa..
Tahun ni pun sama..
Aku dah ucap kat mak pukul 9 malam tadi..
Kalau Imad pandai bercakap, mesti dia yang tak sabar nak call Tuk Wan..
Tapi urmmm.. Imad lain..
Bila aku letak telefon kat mulut Imad, dia diam je..
Tapi senyum bila dengar suara Tuk Wan dia.. Hehe..
Macam-macam la Imad..
Ouh.. Dah melalut pulak..
Cukup la cerita ni..
Dhiya pun dah sibuk-sibuk nangis ni..
Ucapan aku untuk mak..
Biarpun mak tak baca entry aku ni..
Aku nak buat ucapan jugak..

"...Mak, Selamat Ulang Tahun Yang Ke-60.. Olie doakan agar mak dikurniakan usia yang berpanjangan agar dapat terus beribadat kepada Allah.. Semoga mak bahagia dengan keluarga.. Olie juga harap mak sentiasa sihat tubuh badan dan juga perasaan.. Mak jangan sedih-sedih.. Dah banyak Olie dengar cerita sedih mak.. Kadang-kadang sampai tak tahan rasa hati.. Nak menangis depan mak, Olie takut mak lemah semangat.. Jadi terpaksa pendam.. InsyaAllah mak, Olie janji.. Bila Allah bagi rezeki yang lebih nanti, Olie bagi mak hadiah yang lebih bermakna.. Mak doakan sekali ya ! Semoga Allah sentiasa melindungi mak dengan limpahan rahmat dan kasih sayangNYA..."

Ini ucapan yang aku simpan sendiri..
Tak terucap kat mak aku..
Biar la..
Ada kesempatan nanti aku bagi mak baca..

**Olie sayang mak sangat-sangat...!!**

-AkU-
Syurga Addin..
23:37 malam..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment