Friday, December 7, 2012

~Imad dah tak rasa sakit ??~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Lama dah tak up entry baru..
Bukan takde cerita.. banyak sebenarnya nak cerita..
Tapi kecederaan di tangan menjadi penghalang..
Ini pun, boleh type slowly..
Ahhhhh.. Derita, tapi ada baiknya..
Bagi rehat sikit kat tangan..

Lama dah tak cerita pasal Imad Addin..
Tahun depan Imad dah masuk 6 tahun..
Dah besar Imad rupanya..
Tapi bagi aku Imad tetap anak kecik..
Sebab Imad tak macam anak-anak yang lain..
Tapi semakin besar Imad ni semakin membimbangkan pulak..
Apa taknya, Imad dah macam tak rasa kesakitan..
Lupa pulak aku nak tanya dengan doktor masa appointment hari tu..
Kesnya aku cakap macam tu..
Masa hari ke-4 Ummi "pergi" hari tu..
Lebih kurang pukul 1 lebih..
Aku nak bagi Imad makan..
Tinggalkan la Imad kat bilik tv dengan sepupunya yang lain..
Masa aku datang balik kat bilik tu aku dengar kecoh-kecoh..
Aku pun tanya la kat diorang..
Kecoh diorang cakap Imad makan tebuan..
APA ??? TEBUAN ???
YA ! IMAD MAKAN TEBUAN !!
Alaa.. Tebuan yang warna hitam kuning tu..

*Gini la muka tebuan tu..

Apalagi, menggelabah puyuh la aku check mulut Imad..
Kakak dengan Lah (anak buah) bagitau diorang dah keluarkan dari mulut Imad..
Memang tebuan tu dah nyawa-nyawa ikan..
Tak dan 3 minit, tebuan tu pun kembali ke rahmatullah.. Kesian...
Tapi Imad cool je, siap boleh lompat-lompat lagi..
Cuma diorang cakap, time tebuan tu duduk dalam mulut Imad..
Imad hanya tepuk-tepuk pipi dia banyak-banyak kali macam rasa sesuatu yang tak kena dalam mulut dia..
Tapi Imad tak nangis sikit pun..
Memang power anak ayah ni..
Habis je aku bagi makan, aku tengok mulut Imad dah bengkak sikit..
Aku pun tanya Kak Za (kakak ipar) nak buat apa..
Kak Za suruh sapu habatussauda.. Err, takkan tu je ?
Suruh cari jugak tempat tebuan tu sengat..
Aku macam tak berapa nak percaya..
Azlan (adik ipar) pulak suruh cepat-cepat pergi klinik..
Sebab takut bisa tu menjalar tempat lain pulak..
Aku pun tak tunggu lama..
Terus cari Incik Hubby..
Time tu Incik Hubby tengah siap-siap nak balik KL dengan My Honey Dew dan family..
Setengah jam, mulut Imad dah bengkak besar..

 *Nampak tak bengkak tu ? Ini gambar lepas hampir setengah jam..

*Tengok muka Imad yang pasrah je.. Hehe.. Tak nangis pun..

*Cool je Imad.. Kalau budak lain, meraung dah aku rasa..

*Ini la tebuan yang menjadi mangsa tu.. Tapi time ni dah K.O..

Aku dengan Incik hubby pun bawa Imad pergi Klinik Kesihatan Selising..
Sampai kat sana, terus cakap Imad kena gigit tebuan..
Masuk dekat bahagian kecemasan..
Tunggu MA tengok..
Bagi Imad satu injection kat punggung..
Ini pun Imad tak berbunyi sikit pun.. ek tidak, ok pun tidak..
Dah lepas inject, ambik ubat dan balik rumah..
Imad masih relaks je walaupun mulut dah bengkak macam tu..
Cuma susah sikit nak isap susu, sebab mulut rasa kebas kut..
Aduiiiiii.. Kesian Imad..
Sekarang ni susah nak dengar Imad nangis sebab jatuh ke, terhantuk ke, luka ke..
Apa-apa yang jadi, Imad tetap cool.. Macam dah tak rasa sakit lagi..
Pelik betul la aku.. Risau pun ada..
Agaknya darah Superman termasuk sikit dalam badan Imad.. Ekekekek...
Tapi........ Imad akan nangis bila dengar aku punya "Amboiiiiiiiiiiiiii !!!".......
Hahaha.. memang akan meraung la dia.. Walaupun aku tak sentuh pun Imad..
Macam-macam la..

**Ada orang kata, aku dapat anak OKU macam Imad sebab aku ambil "hak orang".. HAK ORANG ?? Hak apa ?? Haktuihhhh !! Heh !! Orang pun HAK ALLAH.. Diorang tu tak tau agaknya, anak OKU pun rezeki dari Allah.. Malah lebih besar lagi hikmahnya anak OKU ni berbanding anak yang normal.. Apa, orang yang kawin dengan orang bujang tak ada ke anak OKU ?? Berlambak kat pasaran.. tak payah nak sibuk jaga tepi kain orang la kalau kain sendiri dah tersingkap sampai atas.. Macam ni punya orang pun ada.. Huh !**

-AkU-
Syurga Addin..
04:07 pagi..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment