Saturday, November 20, 2021

~Bahagia..~

 Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamu'alaikum wbt..


Ada sahabat bertanya kepada saya.

Apa definasi bahagia pada saya.

Saya jawab :


Bahagia ni bila kita tak perlu fikirkan orang lain.

Tak perlu iri hati dengan kehidupan orang lain.

Tak ada perasaan dengki dengan apa yang orang lain perolehi.

Tak rasa sakit hati bila tengok kebahagiaan orang lain.

Tiada rasa sedih bila tengok orang berkasih sayang.

Tak rasa nak bertukar kehidupan dengan orang lain.

Bila hati sentiasa rasa tenang dan positif dengan perkara di sekeliling kita.

Ya, ini la bahagia yang saya faham.

Sahabat saya senyum saja. 😊

°

Bahagia ni kita yang cipta, kita yang cari, kita sendiri yang hadirkan dalam kehidupan kita.

Mengapa perlu derita kalau kita boleh bahagia ?

Cari la bahagia menurut hati kita.

Bukan dengan dengki dan iri hati dengan kebahagiaan orang lain.

Tetapi dengan hadirkan kesyukuran dan keinsafan akan kelebihan kita berbanding kekurangan orang lain.

Rasa la kehidupan kita melebihi kehidupan orang lain, maka kita tak akan pernah rasa cemburu dengan kehidupan orang.

Rasa lebih ni bukan perasaan bongkak dan bangga diri.

Sebaliknya rasa mencukupi.

°

Hidup la kerana diri kita sendiri.

Kerana Yang Maha Pencipta.

Bukan kerana orang lain.


-AkU-

Syurga Addin..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment