Wednesday, June 16, 2010

~Sian siput babi~

Assalamualaikum wbt..

Baru2 ni aku baca kat satu blog member..
dia tulis tentang perbezaan antara siput babi dan ikan kelisa..
gelak2 aku sorang2 baca kisah tu...
sungguh la geli tengok siput babi tu jalan pakai perut..
tapi tak tau la cedera ke tidak perut dia tu!!
hehehhehe!!!
seingat aku la..
masa kecik2 dulu..
siput tu aku slumber je angkat dengat tangan, pastu cucuk kat perut dia..
gerenti dia nyorok dalam cengkerang dia tu!!
masa kecik mana kisah benda2 kotor camtu..
tau nak seronok je..
bila dah boring main cucuk2..
aku pun letak kat bawah selipar...
prakkkkk!!!! aku pecahkan cengkerang siput tu dengan gumbiranya!!
hahahhaha!!!
maka.. tamatlah riwayat siput tu kat situ...
aku pun cari lagi siput yang lain..
dengan niat nak buat bende yang sama..
hihihihi!!
aku rasalah... mesti siput2 babi tu gerun nak jumpa aku!!
asal dengar aku datang je... gerenti siput tu duk nyorok!!
takut kena cucuk perut dia dan kene pijak!!
hehehhe!!

pasal ikan kelisa pulak...
urmm... tak pernah lak pulak aku teringin nak bela..
kat rumah aku pun ada dua ekor ikan puyu...
tu pun patutnya ada lima ekor...
tapi 3 dah mati...
dan kuburnya ada depan umah aku...
rasanya dah tinggal tulang je kut!!
tak pun dah takde langsung!!
aku dah rasa makan ikan kelisa..
macam rasa ikan je la...
tak la rasa cam sedap sangat!!
tapi ye la...
dapat free...
kut la kalau aku beli mungkin jadi rasa best giler!!
pasal kena keluar duit banyak nak beli ikan tu...
kan ke mahal harga ikan tu!!!
hehehhe...
tu la citernye siput babi dan ikan kelisa...


Betul la..
betapa nama siput babi tu pun dah menggelikan tekak nak menyebut..
tapi pada aku..
siput tu pun tanak nama tu sebenarnya..
sungguh2 dia menentang bila orang panggil dia camtu..
tapi apalah daya dia nak membantah..
bukan orang boleh dengar pun..
samalah cam kita..
kalau diberi nama buruk2..
tentu kita pun tanak kan???
aku pun tertanya2 sendiri..
kenapa nama siput tu camtu??
sape yang mula2 reka nama untuk siput tu ya??
sian siput babi tu...


-AkU-

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment