Sunday, June 13, 2010

~Sepi Itu Indah~

Assalamualaikum wbt...

seingat aku ada pujangga mengatakan..
"sepi itu indah"...
hmm... adakala kata2 itu benar..
sepi itu terlalu indah bila kita tahu makna sebenarnya..
bagi aku..
sepi itu tenang.. damai.. tenteram..
jiwa, hati, fikiran, perasaan menjadi satu...
saat ini aku sendirian di dalam kurungan "sepi"..
hanya nyanyian ombak dan desiran angin yang menyentuh deria..
malam yang gelap pekat tidak sesekali menakutkan..
malah memberi satu inspirasi untuk aku terus berilham..
aku tidak lagi diselubungi kesedihan..
malah aku gembira kini..
hidup aku kembali terisi dan tenang..
tiada lagi ribut yang sesekali melanda..
atau hujan yang kerapkali mengundang..
hanya ada ketika semilir bertiup syahdu..
disini aku menginsafi diri..
mengutip kembali serpihan semangat yang pernah hilang dulu..
memungut semula kasih sayang yang telah hampir musnah..
Syukur... Allah masih sayangkan hambaNYA yang lemah ini..
aku bangkit dengan restu dan rahmat dariNYA..
dan aku masih disini..
bernafas dengan kurnia dan kasih sayangNYA..
tempat ini penuh dengan keindahan...
akan kutinggalkan tempat ini bersama satu tekad..
kuhimpun semua kisah dan kuleraikan segalanya disini..
dan semoga aku menjadi insan baru bila sahaja mentari muncul menampakkan dirinya...


~AkU~
Kampung Permai...
01:30 pagi...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment