Friday, November 26, 2010

~Kopi ???~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum wbt...

Rasanya dah berapa kali aku menguap bodoh..
Hehe.. menguap pun ada bodoh dan pandai ye !
Menguap bodoh ni maknanya duk buka je la mulut ni..
Tapi mata tak nak lelap pun..
Haishh !! Apa la pasal aku pun tak tau..
Nak kata aku minum kopi, tak la pulak rasanya..
Sebab aku lah antara yang anti dengan benda alah tu dari kecik lagi..
Mak aku selalu cakap pasal aku takut hitam !
Ek eleh !! Kalau takut hitam, naper aku bleh makan kicap ??
(Tapi bantahan tu dalam hati je la.. hehe..)
Incik Hubby pun cakap macam tu jugak..
Actually tak la pasal takut hitam..
Tapi rasa kopi tu memang tak serasi dengan lidah aku..
Asal nak minum je kopi, otak aku dah boleh bayangkan rasanya yang... Eeeee yukkksss !!
Dah la pahit, tak sedap pulak tu !!
Aku pun hairan, macam mana ada yang addicted dengan kopi ni..
Pernah ada beberapa kali aku pergi rumah orang dengan Incik Hubby..
Ramai gak la yang hidang kopi untuk minum..
Aku cari kesempatan..
Asal orang tu menghilang ke dapur atau tempat lain..
Aku pun masukkan kopi tu balik dalam teko atau jag air..
Niat aku baik, tak nak membazir.. hehe..
Incik Hubby hanya menjeling dari jauh..
Hehehe.. konon bila orang tu datang balik..
"Eh !! Dah habis minum ? Sedap tak kopi tu ? Buatan kampung tu.."
Aku hanya tersengih-sengih je..
Tapi yang tak bagusnya bila tuan rumah tu sibuk tuang lagi dalam cawan aku..
Pastu dia tak pergi-pergi ke mana-mana..
Macam nak sawan aku kene habiskan kopi tu depan dia..
Incik Hubby hanya tersengih-sengih kambeng pandang aku..
Ces !! Balik ni mesti kene gelak punya !!
Tapi yang paling malang lagi..
Bila niat baik aku tu terkantoi !!!
Alamak !! Mampusssss !!
"Kenapa tuang balik ? Tak minum kopi ya ?"
Bila tuan rumah tanya camtu..
Aku pun cover ayu.. Sambil senyum-senyum Cik Kiah.. Aku jawab..
"Hehe.. tak la.. cuma tadi dah minum.. Tu yang ada ruang sikit je ni..
Takpe la saya minum sikit je.."
Arrgghhhh !!! Tensionnya..
Rasa nak bertukar jadi Incredible Hulk je bila kopi tu mencecah tekak aku.. !!
Lepas tu sure mood aku jadi tak menentu..
Kesan dari rasa kopi tu..
Huh ! Begitu sekali bengangnya aku pada kau KOPI !!
Haha..
Sampaikan sebab nak menghilangkan rasa kopi tu..
Aku telan biskut lemak habis sepiring..
Siap tuan rumah refill lagi biskut lemak dia..
Hehe..
Kalau kat umah aku la..
Biskut lemak tu jadi makanan terakhir kalau rumah aku dah memang takde makanan untuk dilahap.. !
Kesian biskut lemak kan ??!!
Tu dulu la..
Sekarang ni aku dah boleh minum sikit-sikit..
Tapi yang jenis macam Cappucino, Mocha, yang jenis campur-campur tu la..
Macam kat San Francisco, Starbucks, Coffee Bean...
Perghhhh !!! Selera nak yang dasat-dasat je !!
Haha...
Yang made in KAMPUNG tak main la..
Ces !!! Apa punya orang kampung..
Nak buat macam mana..
Dah itu je yang termampu ditelan..
Haishhh !!
Susah jadi aku rupanya...
hehe..



-AkU-
Syurga Addin...
06:35 pagi...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment