Tuesday, February 8, 2011

~Aku dan Prof~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Hari Ahad yang lepas, setelah hampir tiga hari merana sebab food poisoning..
Barulah aku dapat menikmati dunia luar dari rumah..
Aku, suami, Imad dan Sara (secretary office dan rumah) hehe..
Kami pergi memenuhi undangan majlis perkahwinan di Laman Pengantin, Melawati..
Ini majlis putera kepada Prof Dr. Awang Sariyan..
Aku kenal Prof dalam FB je dari tahun lepas..
Sebelum ni hanya berkenalan dan bercerita melalui FB, YM atau SMS je..
Tak pernah langsung berjumpa..
Ini kali pertama kami akan berjumpa.. Hehe.. Excited la jugak..
Setiap kata-kata dan nasihat dari Prof ini umpama seorang ayah kepada anaknya..
Maka aku menganggap Prof ini sama tarafnya dengan papa aku..
Majlis mula pukul 12 tengah hari.. Pukul 2.30 petang kitorang sampai.. (walaupun rumah aku tak la jauh mana pun).. Hehe..
Dari jauh aku dah boleh nampak Prof yang memakai baju Melayu warna merah/maroon menyambut tetamu..
Aku tolak suami pergi salam Prof sebab aku memang malu nak mula dulu.. Haha..
Aku hanya memperkenalkan diri sekejap je..
Ye la, tuan rumah mesti sibuk nak layan tetamu..
Dan kitorang pun terus ke meja makan..
Aku yang dah hampir dua hari tak makan, cuba la jugak mengisi perut..
Alhamdulillah, dapat juga masuk nasi dalam perut..
Kalau tak, baru dengar pasal makan je aku dah nak muntah..
Lepas makan tu, kitorang melepak lagi kat meja tu..
Tengok pasangan pengantin dari jauh yang sedang bersalam dan bergambar dengan tetamu..
Melayan Imad yang suka menggigit apa saja depan mata..
Sampai jari Sara pun habis kena gigit.. Haishh !! Geram pun ada..
Setengah jam jugak la kitorang kat situ..
Suami pun ajak balik bila nampak Prof menghampiri meja kami..
Berbual seketika, kami minta izin nak balik..
Tak sempat nak ambik gambar.. (malu sebenarnya.. Hihi..)
Anyway, aku nak ucap terima kasih banyak kat Prof sebab sudi jemput aku dan keluarga ke majlis perkahwinan puteranya..
InsyaAllah kita akan bertemu lagi..


-AkU-
Syurga Addin...
12:00 Tengah hari...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment