Thursday, February 17, 2011

~Doa seorang ibu tiri~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Semalam seawal pukul 5 pagi aku dah bangun..
Sebabnya.. nak hantar anak sulung ke sekolah berasrama penuh di Gopeng, Perak..
Nama sekolah tu ialah.. Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Gopeng..
Hehe.. Tingkatan satu dah duk kat asrama.. Bagus !! Belajar berdikari..
Aku dulu tak sempat nak duk asrama..
Sampai kat Gopeng pukul 9 tepat..
Ada sesi pendaftaran la pulak..
Maka beramai-ramai la aku dengan ibu bapa yang lain pergi masuk kat dewan untuk daftar anak masing-masing..
Sementara Incik Hubby pergi daftar abang..
Aku duduk dengan Balqis kat sofa sambil borak-borak kosong..
Lebih kurang pukul 10.30 pagi ada taklimat pengetua..
Macam-macam yang pengetua cakap untuk mengalu-alukan kedatangan pelajar baru..
Lebih kurang pukul 12 baru habis semuanya..
Kami bawa anak untuk ambik barang-barang sekolah kat Koperasi..
Lepas tu pergi makan.. Huhu.. Kelaparannnnnnnn !!!
Makanan kat kantin sekolah tu boleh la tahan..
Lepas makan pergi dorm pulak..
Owh ya.. Anak aku dapat abang angkat.. Semua pelajar baru diberi abang atau kakak angkat masing-masing..
Baik sungguh budaknya.. Nama dia M.Azim.. Baru tingkatan dua..
Dia la bawak kitorang pergi melawat sekolah tu..
Sampai kat dorm aku tolong anak kemas locker dia..
Susun semua barang biar cantik dan kemas..
lepas tu kitorang pergi jalan-jalan kat pekan Gopeng yang kecik tu.. Hehe..
Nak pergi cari selimut je..
Dah beli selimut dengan sehelai t-shirt, kitorang pun balik ke asrama..
Duduk tak lama, kena la balik pulak..
Pasal anak dah ok dengan abang angkat dia dan kawan-kawan yang lain..
Aku yang drive masa balik tu..
Agak mengantuk juga.. Dengan tidur yang tak cukup, sakit pinggang, sakit bahu dan juga matahari yang terik..
2 jam setengah drive, sampailah kat KL..
Aku hantar Incik Hubby pergi Ampang Puteri untuk melawat My Honey Dew..
Manakala aku terus ke Ampang untuk ambik Imad kat rumah mak..
pukul 5.30 ambik Incik Hubby, dan terus balik rumah..
Memang la mengantuk, tapi memandangkan hari dah petang..
Terpaksalah aku lupakan soal tidur tu..
Huaaarrgghhh !! Penat, tapi seronok.. First time hantar anak pergi sekolah..
Hihi.. Pengalaman pertama..

*Urmm.. Ibu tak ada apa nak bagi kat Danish.. Tapi Ibu akan sentiasa doakan semoga Danish akan berjaya dalam pelajaran dan setiap apa yang Danish usahakan dan menjadi anak yang soleh bagi menjamin kebahagiaan ayah dan mama serta seluruh keluarga.. InsyaAllah.. Amin.. Orang kata doa Ibu ni biasanya Allah akan dengar.. Biarpun doa dari seorang ibu tiri..


-AkU-
Syurga Addin...
00:27 malam...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment