Wednesday, February 16, 2011

~Iron baju Marathon !!~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Aku tengah tengok cerita When Harry Met Sally..
Betul la cerita lama.. Tapi best cerita ni..
Dah nak dekat pukul 1 pagi.. Tapi aku tak boleh nak tidur..
Pinggang aku rasa cam nak patah..
Bahu sebelah kanan dah kejang..
Ni semua pasal duk menggosok baju dari pukul 4 petang tadi..
Hehe.. Baju sekolah anak-anak..
Mama diorang masuk hospital..
Jadi.. Tanggungjawab aku la pulak sebagai pengganti..
Hubby aku hantar baju-baju tu semua pukul 3 lebih..
Aku start menggosok pukul 4 lebih..
Berenti untuk solat dan masak makan malam untuk anak-anak dan hubby je..
Then sambung lagi sampai pukul 11 lebih..
Semua yang aku gosok ada 55 helai termasuk baju, seluar, kain dan tudung..
Kenapa lama sangat aku ambik masa ??
Sebab aku sangat teliti bila gosok baju..
Tak suka buat kerja sambil lewa..
Aku nak biar anak-anak nampak kemas bila pergi sekolah..
Entah la.. Dah memang dari kecik aku dididik macam tu..
Hubby aku selalu kata aku boleh buka kedai dobi..
Haha.. tak la sampai macam tu..
Cuma dah begini cara hidup aku sejak kecik lagi..
Perggghh !! Lama dah tak buat kerja macam ni..
Last sekali aku gosok baju banyak macam ni pun..
Seingat aku time adik-adik aku sekolah dulu..
Aku la tukang gosok baju budak-budak ni..
Baju mama dengan papa pun aku la yang buat jugak..
Bukan untuk baju harian..
Satu minggu punya stok !!
Bayangkan la.. huh !!
Tak larat dah nak meniarap sambil menaip..
Aku nak sambung tengok cerita ni..

















Ini sebahagian je..


















Ini yang dah siap berpasang-pasangan.. Huh !! Tercabut pinggang !!


-AkU-
Syurga Addin...
00:37 pagi...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment