Friday, March 11, 2011

~Imad dah dapat kasut baru !!~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Hari Selasa yang lepas, pagi-pagi lagi aku dapat panggilan dari Jabatan Rehab HKL..
Diorang suruh aku datang untuk ambik kasut Imad yang dah siap..
Janjinya sebulan, tapi lepas hampir 4 bulan baru dapat..
Tak apa la.. Nak buat macam mana.. Bayaran pun tak setinggi hospital swasta..
So, pagi hari Rabu tu aku dah terpacak kat HKL untuk ambik kasut Imad..
Jumpa dengan budak hensem tu lagi..
Janji pukul 9, tapi aku sampai pukul 10..
Ok la tu.. Diorang janji dengan aku pun tak tepati..
Kira macam balas dendam la ni.. Hehe..
Kaki Imad diukur lagi untuk letakkan pelekat kat kasut tu..
Kena tunggu kira-kira 15 minit lagi untuk siap sepenuhnya..







Sempat lagi posing ngan Imad kat ruang menunggu..


















Imad yang boring menunggu sambil menggigit getah !! Kehkeh !!
















Sempat hisap susu lagi sementara menunggu..


















Abang ensem tengah try kasut kat kaki Imad.. Muat ke tak..















Hasilnya.......................... jeng ! jeng ! jeng !




































Aku biar je Imad pakai kasut tu dalam satu jam..
Pasal abang ensem ni cakap, kena tambah satu jam setiap hari..
So, hari ni dah hari yang ke-10.. Maknanya kena pakai 10 jam..
Imad start pakai lepas lunch tadi pukul 1.30..
Pukul 11.30 malam karang baru boleh bukak..
Maksimum kena pakai 12 jam..
Terseksa la jugak aku tengok Imad..
Tak dapat dia bebas berjalan pasal tak selesa dengan kasut tu..
Tak apa la.. Nanti-nanti ok la tu..
InsyaAllah, Imad boleh cepat berjalan bila dah pergi theraphy nanti..


-AkU-
Syurga Addin...
18:27 petang...

4 comments:

  1. Assalamualaikum p'milik syurga addin..

    Alhamdulillah.. saya doakan semoga Imad cepat berjalan.. insyaAllah.. bertuah Imad mendapat Ibu seperti saudari..

    terus melaksanakan amanah Allah sebaik mungkin.. hanya Dia yg Maha Mengetahui akan sesuatu yg terbaik untuk hambaNya..

    ketabahan seorang ibu seperti saudari patut menjadi pendorong bagi mereka di luar sana agar dpt melaksanakan tanggungjawab dan amanah Allah ini..

    tiada lain yg diinginkan oleh seorang ibu selain dari melihat anak2nya bahagia di dunia dan akhirat.. begitulah jua harapan ibubapa kita ketika berada dalam jagaan mereka..

    p/s: Semoga Allah merahmati hidup saudari sekeluarga.. aminn.

    ReplyDelete
  2. a'alaikumsalam sUcI..

    Alhamdulillah..
    Bertuahnya saya diberi anak seistimewa Imad..
    InsyaAllah.. Terima kasih..
    Semoga Allah swt merahmati hidup anda juga..

    ReplyDelete
  3. Anak yang istimewa adalah untuk ibu yang istimewa.
    Kenapa kaki Imad?

    ReplyDelete
  4. Allah sedang menduga..
    Imad disahkan CP oleh doktor pakar.. En. Bijen kalau rajin boleh baca kat sini..
    http://aku-alam.blogspot.com/2010/11/imad-sakit-apa.html

    ReplyDelete