Sunday, April 10, 2011

~Akademi Fantasia Kembali Lagi !!~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Baru lepas layan slot Cerekarama kat TV3..
Cerita sedih, tapi tak cukup untuk buat airmata aku mengalir..
Anyway.. Aku nak cerita pasal Akademi Fantasia Musim Ke-9 yang baru saja bermula konsertnya hari ni..
Bukan la aku nak tengok sangat pun..
Lagipun aku duk layan Majalah 3 yang buat liputan pasal tsunami dan gempa bumi kat Jepun hari tu..
Tengah iklan, so layan la kejap AF9 ni..
Rindu nak tengok aksi Pak Nil sebenarnya..
Dan nak tengok aksi Amy Search selaku Pengetua AF9..
Sempat la tengok beberapa pelajar buat persembahan..
Urmm.. Memang tak menarik minat aku langsung..
Macam tak bertenaga je diorang ni..
Even ada yang dah pernah jadi artis..
Tapi macam baru je nak jadi artis..
Kalau yang baru nak jadi artis tu, aku faham la..
Tapi yang dah pernah bergelar artis ni..
Patut la diorang ni masuk AF ni..
Mungkin nak belajar macam mana nak jadi artis kut..
Aku sebenarnya tak tahu apa fungsi sebenar AF ni..
Kalau kata nak cari bakat-bakat baru..
Tapi bila dah keluar dari Akademi..
Diaorang ni tak la jadi artis sangat pun..
Ada la tiga empat kerat yang berjaya..
Yang lain ?? Hidup segan mati tak mau..
Ini la antara keadaan yang perlu para peserta AF sepanjang musim terima..
Bukan AF saja, tapi boleh katakan semua rancangan realiti..
Ye la.. Nak jadi artis tu mudah..
Tapi nak kekal sebagai artis yang dikenali tu tak la mudah mana..
Cuma yang aku agak nak gelak ialah bila Kak Ogy "bahasakan" Adlin Aman Ramli..
Dulu dia sibuk komen pasal teknik persembahan orang..
Tapi bila dah jadi tenaga pengajar..
Dia yang kena komen balik !! Kehkeh !! Kena terima la walaupun pahit..
Memang bagi aku Adlin lebih sesuai duduk di kerusi pengkritik dari tenaga pengajar..
Dia mungkin sangat bagus bila melontarkan idea..
Tapi tak semestinya bagus bila melaksanakannya..
Itu pendapat aku la untuk konsert yang pertama ni..
Tak tau la konsert yang akan datang pulak..
Lagipun aku tak rasa berminat nak tengok AF ni..
Banyak lagi rancangan berfaedah lain yang aku boleh layan..
Tak pun baik layan Imad dari layan AF.. Hehe..



**Sambung balik layan movie The Addams Family kat TV3**

-AkU-
Syurga Addin...
00:17 malam...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment