Monday, April 4, 2011

~Politik dan video kontroversi !~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Aku tak nak cerita panjang lebar..
Cuma nak kisahkan sikit je pasal apa yang jadi petang tadi..
Aku baru balik beli barang dari UO..
Sampai kat rumah, ada la tetamu yang dikenali..
Bersapa lebih kurang.. Aku pun layan laptop balik..
Tengah leka main game, tetamu tadi menyuakan handphonenya..
Aku tengok la skrin dia.. Ada address satu blog..
Aku pun buka.. Ada new entry.. Kes yang tengah hangat sekarang ni..
Video seks pemimpin pembangkang..
Aku layan la kejap.. Tengok sekali.. Ouh !! Macam muka dia la !!
Try tengok kali kedua.. Uishh !! Memang macam dia lah !!
Itu la reaksi pertama dan kedua aku..
Aku pun bagi tetamu tadi dan Incik Hubby tengok pulak..
Incik Hubby pun agak sependapat dengan aku..
Cuma tetamu tadi yang tak berapa nak setuju..
Macam-macam hujah yang dia bagi untuk menidakkan kata-kata aku tadi..
Kehkeh !! Biasa la.. Kalau dah agak fanatik pada seseorang tu..
Aku tak menuduh, cuma memberi pendapat..
Berulang kali dia tengok video tu sampai aku pun dah naik lemas..
Benda yang sama, ditengok berulang kali pun tetap sama..
Tak tau la kalau tengok kali yang ke-50 tiba-tiba boleh bertukar pulak..
Kahkahkah !! Aku boleh gelak-gelak je kat belakang dia..
Aku pun cakap kat dia.. Sudah-sudah la tu.. Biar polis buat kerja diorang..
Tak tau la tinggal berapa je pahala puasa aku hari ni..
Haishhh !! Nak kena top up balik ni !! Hehe..
Aku pun mengikuti perkembangan politik kat Malaysia ni..
Tapi jangan la terlalu fanatik.. Para pemimpin ni bukanlah "orang suci" yang terlindung dari sebarang dosa dan kejahatan..
Berpada-pada la dalam menyokong sesebuah parti..
Jangan terlalu taksub sampai terus menutup mata untuk kepincangan yang berlaku..
Jangan jadi rakyat yang buta hati dan rabun minda dalam menyokong perjuangan sesebuah parti..
Jadi la rakyat yang berani bersuara bila pemimpin terkhilaf dalam perjuangan..
Itu yang kita mahu dan idamkan dalam sesebuah negara..
Dan buat pemimpin..
Jangan terlalu leka duduk di kerusi baldu, baring di tilam empuk dan berselimut sutera..
Nanti kita disoal dasar kepimpinan kita di padang masyar..
Apa yang anda semua nak jawab ???
Lu fikir la sendiri !!

**Aku nak berbuka apa ye ??**




-AkU-
Syurga Addin...
07:07 senja...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment