Thursday, May 19, 2011

~Satu kisah di rumah aku~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Dah memang lama sangat tak tulis kat blog ni..
Banyak aktiviti lain yang menghalang..
Pagi ni ada la masa lebih sikit..
Tak nak cerita panjang-panjang..
Aku nak tunjuk gambar ni je..

**Gambar Imad tengah tidur sambil tertonggeng !!

Hehe..
Masa ni aku kat bawah..
Dan aku harapkan seseorang untuk tengokkan Imad..
Tapi apa yang jadi ??

**Perempuan ni pun sakan tidur !!

Ces !! Memang tak boleh diharapkan..
Ini la mak sedara Imad.. ~AUNTIE WAI~
Kahkah !! Tengok muka tidur camtu..
Confirm air liur basi menjejeh jatuh atas bantal aku..

Adik-adik aku ada kat rumah sejak dari pagi semalam lagi..
Diorang datang berhajat..
Bukan nak melawat sangat pun..
Biasa la budak-budak ni..
Kalau datang sesaje je memang tak la..
Kali ni dorang datang sebab nak merompak !!
Rompak apa ??

**Ini la khazanah yang diorang rompak dari rumah aku.. Tudung !!

Aku memang banyak koleksi tudung masa kerja dulu..
Ada yang dah bertahun beli..
Tapi tak pernah pakai sekali pun..
Saja, suka-suka nak buat koleksi..
Dalam gambar tu, boleh kata hanya satu atau dua je tudung dia..
Yang lain semua tudung aku..
Tapi takpe.. Sekurang-kurangnya adik aku dah ada kesedaran untuk menutup aurat..
Alhamdulillah..
Harap-harap tak la untuk sementara..
Hehe.. Selamat berhijrah untuk Wai !!


**Bukan senang nak mengajak orang ke arah kebaikan terutamanya keluarga.. Dan itu la yang aku rasai.. Mereka selalu salah sangka.. Benar la kata pepatah.. Lebih mudah menolak seekor unta melalui lubang jarum yang kecil berbanding mengajak manusia ke arah kebaikan..**

-AkU-
Syurga Addin...
10:27 pagi...

2 comments:

  1. siottt! pehal gambar y ade niii???

    arghhhhh! eksploitasiiii!! NYAMPAH!!!

    ReplyDelete
  2. kahkahkah !! sila marah kepada yang tukang ambik gambar..

    tu post ko yang paling cun !!

    ReplyDelete