Friday, June 3, 2011

~Satu cerita lagi~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Hari Rabu yang lepas first time aku hantar my Honey Dew pergi kerja pagi..
Bukan apa, jenuh aku gerak Incik Hubby bangun pagi tu..
Lepas 10 minit aku tengok dia tak bergerak-gerak..
Aku pun dalam keadaan mamai tu terus bersiap dan gerak ke Gombak..
Nasib baik jalan tak sesak mana..
Ye la, cuti sekolah dah start..
Maka selamat la my Honey Dew sampai ke officenya..
Sampai je aku kat rumah.. Buka je pintu..
Incik Hubby duk terbaring atas sofa depan pintu..
Aku kejut dia perlahan-lahan..
buka je mata, terus dia bangkit dan cakap..
"Laa.. Sayang pergi mana.. Habis la mengamuk la dia"
Aku senyum je sambil jawab..
"Sayang dah hantar tadi"
"Ouh.. ye ke ? Alhamdulillah.." Dia terus baring balik atas sofa..
Hehe.. Kadang-kadang aku kesian jugak kat Incik Hubby..
Hari ni kebetulan aku rajin, so aku hantar la..
Dipendekkan cerita..
Malam tu Incik hubby nak balik Kelantan dengan isteri dan anak-anak..
Aku dan Imad menumpang kejap kat rumah mak..
Bukan aku nak sangat pergi rumah mak..
Tapi dalam keadaan aku tak berapa sihat ni..
Mesti ada orang yang tolong tengok-tengokkan..
Melangkah masuk je rumah mak..
Ada satu pemandangan yang agak mengagumkan aku..
Dalam hati aku mengucap Alhamdulillah..
Dan berharap keadaan ini bukan la sementara..
Biar la ianya kekal selama-lamanya..
Apakah ia ??
Ouh.. Tak perlu aku nyatakan kat sini..
Sebab.. Biarpun ianya satu pengajaran..
Namun ada cerita keaiban disitu..
Maka lebih baik kita senyapkan saja..
Sepanjang masa aku kat sini ada cerita yang akan aku kisahkan di entry yang baru nanti..
Satu pengajaran buat aku dan wanita yang lain..
Sehingga berjumpa lagi nanti..



-AkU-
Syurga Addin...
16:37 petang...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment