Wednesday, July 6, 2011

~Imad ke HKL lagi~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Pagi tadi aku ke HKL lagi untuk appointment CP Clinic Imad..
Mujur ada adik aku untuk tolong dukung Imad sepanjang dari parking ke Institut Pediatrik..
Aku pun pelik kenapa HKL tukar parking depan bangunan Pediatrik tu untuk kakitangan saja..
Kebanyakan parking yang dekat dengan bangunan memang semua untuk kakitangan..
Untuk pelawat semuanya jauh-jauh..
Mungkin diorang nak galakkan orang luar guna shuttle kut..
Apa pun memang menyusahkan..
Patutnya appointment Imad pukul 10..
Tapi seperti biasa aku sampai lewat sikit dalam pukul 10.15..
Ok la daripada lewat berjam-jam..
Maka bermula la sesi menunggu kat depan pintu bilik CP tu..
Macam biasa jugak, kitorang pun mula la gedik posing depan camera..

*Perempuan kat belakang tu memang dah lama tak puas hati dengan Imad..

*Muka tengah happy dan muka mula nak buat perangai..

*Ini aktiviti wajib sementara menunggu..

Imad dah siap minum susu 2 botol..
Basahkan seluar dia.. Susahkan Acik Y dia nak basuh kat toilet..
Hahah !! Part ni memang aku suka..
Imad memang suka susahkan Acik Y dia..
Disebabkan seluar dia basah, maka Imad hanya pakai kemeja dan pampers saja..
Lenguh menunggu lama, Imad pun tidur..
Lebih kurang 15 minit tidur, Imad terjaga..
Aku mula perasan yang Imad macam nak kena sawan..
Hmm.. Tepat jangkaan aku.. Tapi nasib baik tak lama..
Beberapa minit saja..
Lebih kurang pukul 11.30 baru Imad masuk dalam bilik CP..
Doktor tanya macam biasa..
Check kaki Imad, suruh Imad jalan, bagi Imad main-main..
Then doktor bagi lagi 3 bulan appointment..
Ubat sawan lagi 5 botol aku ambik di farmasi..
Pukul 12.30 baru bertolak balik..

Ada cerita lain jugak..
Waktu dalam perjalanan ke HKL pagi tadi..
Sewaktu berhenti di traffic light Air Panas, Setapak..
Ada seorang lelaki tua memakai baju kemeja biru, seluar panjang dan kot warna coklat, membawa beg sandang yang kecik berdiri berdekatan dengan traffic light..
Gaya dan lagaknya macam orang nak pergi kerja..
Tapi bila diamati..
Ternyata, lelaki tua itu orang yang kurang waras..
Cuma apa yang membanggakan..
Lelaki tu memang patriotik..
Ada bendera Malaysia terselit di poket kotnya..
Dan berulang kali dia berdiri tegak dan tabik pada kereta-kereta yang lalu lalang..
Agak lucu tapi memberi kesedaran pada kita..
Bersyukur kerana Allah masih memberi akal yang waras buat diri kita..
Maka jangan la disia-siakan anugerah Allah itu..
Pergunakan sebaiknya..

**Bila Angin Selatan menyapa lagi setelah berkurun menghilangkan diri.. Wajarkah disambut ? Lantaran perginya dulu umpama taufan memusnah bumi..**

-AkU-
Syurga Addin...
15:07 petang...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment