Friday, July 8, 2011

~Cinta dan cemburu.. AkU~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum wbt...

Satu persoalan..
Apa pendapat anda tentang CINTA dan CEMBURU ?
Aku bercakap mengenai perasaan sesama manusia..
Pastinya kita semua punya fahaman yang berbeza..
Kata orang kedua-duanya saling berkait rapat..
"Cemburu tandanya sayang atau cinta"..
Itu mungkin pada pandangan orang lain..
Tapi bagi aku..
Cinta aku bebas dari perasaan cemburu..
Mengapa aku perlu cemburu ??
Itu yang seringkali bermain di minda aku..
Cinta itu hanya milik aku sementara..
Maka aku perlu jaga sebaik mungkin agar tidak tercemar..
Cinta adalah satu perasaan yang agak sukar aku temui dalam diri aku..
Pengucapan cinta bukan semudah menyebut sayang atau kasih..
Malah ia ada tempat yang tersendiri dalam hati aku..
Jauh terpisah dari segala macam perasaan..
Dan bukan sekejap aku belajar mengenai cinta..
Mengambil masa yang sangat lama untuk aku menyedari perasaan cinta yang ada dalam hati aku..

Aku mudah menyebut sayang tanpa perlu bertanya pada hati..
Bukan bermakna sayang aku tiada harga..
Tetapi perasaan itu lebih mudah terbentuk..
Perasaan sayang boleh datang dalam pelbagai cara..
Boleh hadir untuk sesiapa..
Akan tetapi jangan salah sangka..
Sayang aku bukan wujud bersama cinta..
Haha.. Aku cuma mengingatkan.. Sebab ada orang yang salah sangka..
Sangkanya, bila sudah sayang, maka aku juga perlu ada rasa cinta..
Ouh.. Tak semestinya..
Bagi aku lebih mudah menyayangi daripada mencintai..

Aku pernah bertanya dalam diri sendiri..
Mengapa terlalu sukar untuk aku cemburu..
Orang sekeliling juga pernah bertanya begitu..
Kerana sikap suami aku yang peramah..
Membuatkan ramai orang senang dengannya termasuk kaum hawa..
Senda gurau dengan kaum hawa ini seharusnya menimbulkan rasa cemburu dalam hati aku..
Kerana guraunya, silap haribulan boleh buat orang jatuh hati padanya..
Tapi aku lebih bersikap tenang..
Beberapa kali juga suami menunjukkan mesej-mesej dalam handphonenya..
Datangnya dari secret admire suami aku..
Tapi bagi aku itu perkara biasa..
Benda-benda itu semua tak mampu membuatkan hati aku cemburu..
Acapkali juga suami bertanya..
Mengapa aku tak cemburu..
Aku jawab tak perlu..
Kerana, bila aku cemburu.. Itu lebih membuatkan suami rasa rimas..
Dengan cara aku, suami akan rasa lebih selesa..
Suami lebih suka berterus terang dengan aku daripada menyembunyikan sesuatu perkara..Aku harap keadaan ini akan berterusan selamanya..
Biar la dalam hati aku penuh dengan rasa cinta buat suami.. Bukan rasa cemburu..
Kerana.. Perasaan cinta itu lebih indah dari cemburu..


**Aku akan lebih cemburu bila suami lebih pentingkan katil, bantal dan selimut daripada aku.. Hmm.. Rasa nak humban semua barang-barang tu keluar tingkap.. Biar tidur atas lantai.. Padan muka !! Haha..**



-AkU-
Syurga Addin...
11:07 pagi...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment