Monday, July 25, 2011

~Imad semakin membimbangkan..~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Muhammad Imad Addin..
Dan aku panggil Imad..
Nama ni aku tukar setelah Imad berusia setahun lebih..
Sebelum ni nama Imad..
Muhammad Airel Etiqaz..
Dan masa ni aku panggil Imad dengan nama "anak"..
Kenapa ? Entah.. Macam tak merestui nama yang aku pilih sendiri..
Masa Imad guna nama lama.. Macam-macam sakit yang datang..
Ada orang suruh aku tukar nama..
Memang kalau ikut JPN, tak boleh nak tukar kalau anak dah lebih setahun..
Tapi.. Urmm.. Ada la caranya.. Hehe..
So, aku tukar nama Imad yang baru..
Bukan kerana Imad sakit, tapi kerana aku sendiri yang nak tukar..
Dah tukar nama, Imad masih lagi sakit..
Imad mengidap epilepsi.. Ataupun sawan..
Lepas satu, satu ubat yang aku bagi Imad makan..
Dos dah semakin naik..
Doktor cakap kalau tak ada perubahan ubat Imad akan ditambah lagi..
Bukan ditambah dos, tapi tambah ubat yang baru..
Imad dah berusia 4 tahun..
Tapi masih lagi tak boleh berjalan, bercakap, makan dengan sempurna..
Dugaan Allah buat Imad, aku dan suami.. Alhamdulillah..
Untuk bulan ni saja..
Sudah 4 kali Imad kena serangan sawan major..
10, 16, 21 dan yang terbaru pagi ni..
Ceritanya..
Imad bangun seawal 5.30 pagi..
Gelak-gelak, tepuk tangan, jerit-jerit, cakap-cakap sorang-sorang..
Jenuh suruh Imad tidur balik.. Imad buat tak tau saja..
Pukul 9.15 pagi, aku angkat Imad tidur atas katil aku..
Aku peluk Imad..
Lebih kurang 5 minit tertidur, tiba-tiba Imad terjaga..
Dia pandang muka aku macam hairan..
Lepas tu bahagian kiri tubuh Imad jadi kejang..
10 minit berkeadaan begitu, barulah nampak tanda-tanda sawan macam biasa..
Aduh ! Kelam kabut aku..
Aku lari turun bawah ambil Diazepam 5mg..
Sampai atas, aku masuk cecair tu dalam punggung Imad..
Aku urut-urut badan, kaki, tangan dan kepala Imad..
Tuala basah aku letak kat seluruh tubuh Imad..
Lepas 25 minit, baru sawan Imad berhenti..
Aku bagi Imad tidur mengiring, selimut dan letak bantal keliling Imad..
Aku biar Imad tidur lagi.. Imad mesti penat..
Ubat Imad dah habis..
Nak pergi HKL sorang-sorang, aku tak larat..
Kena tunggu Incik Hubby balik la..
Tapi aku takut Imad sawan lagi sebelum ubat ada..
Memang kena check in lagi kat hospital..
Sawan Imad kali ni berlainan dengan yang lepas-lepas..
Tak tahu nak berubat macam mana lagi..
Imad semakin membimbangkan..

**Kalaulah aku dah tak ada.. Siapa yang boleh aku harapkan untuk jaga Imad sepenuh kasih sayang.. Entah la.. Aku tengok muka Imad.. Imad tengok muka aku.. Imad senyum.. Imad.. Imad.**



-AkU-
Syurga Addin..
18:27 petang..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment