Wednesday, July 27, 2011

~Cerita semalam..~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum...

Hari ni memang tak ada mood nak berkemas barang..
Tapi tak banyak yang tinggal..
Hanya bahagian dapur dan ruang tamu lagi sikit..
Rasa tak percaya jugak bila fikir-fikir..
Aku sorang je packing barang satu rumah dua tingkat untuk berpindah..
Dengan keadaan tak berdaya sekarang ni..
Mana nak tengok Imad lagi..
Mana nak masak untuk anak-anak asuhan lagi..
Mana nak fikir tahap kesihatan yang makin menurun lagi..
Huh !! Nasib baik aku ada kuasa Wonder Women..
Maka aku dapat buat kerja-kerja tu semua.. Hehe..
Ouh !! Aku nak pindah rumah..
Maknanya bulan Ramadhan ni, aku di rumah baru..
Suasana yang baru, keadaan yang baru, jiran-jiran yang baru..
Aku nak lupakan kenangan lama di rumah ni..
Harap-harap rumah baru akan memberi sinar baru buat aku dan keluarga.. InsyaAllah..
Malam tadi Imad buat hal..
Aku dalam keadaan tak larat dan tak cukup tidur..
Dengan tak sengaja, termarah la Imad..
Aku suruh Imad tidur.. Masa tu baru pukul 11.00 malam..
Terkejut agaknya dengan ketinggian suara aku, Imad pun terus.............

Hehe.. bercucuran airmata Imad..
Mula-mula aku biar je Imad menangis dalam playpen dia..
Tak lama, kejap je Imad pun senyap..
Lebih kurang 15 minit lepas tu aku pun tinjau la playpen Imad..
Ingatkan dah tidur..
Rupa-rupanya Imad dah tabur susu habis kat baju dia..
Bertukar jadi Hulk la aku sekejap..
Aduhhh !! Dah la badan tak sihat.. Tidur tak cukup..
Imad pulak buat hal macam ni..
Rasa nak menjerit je tetengah malam ni..
Dalam pada aku nak tukar baju Imad tu..
Tiba-tiba rasa ada airmata bergenang..
Tak tau la pasal apa..
Kepala dah cukup berat dengan masalah, tak terluah..
Aku siapkan Imad dulu..
Letak balik dalam playpen.. Aku duduk kat tepi playpen tu sampai Imad tidur..

Lepas Imad dah tidur..
Aku pun naik atas katil balik..
Mata tengok tv, tapi fikiran ke arah lain..
Aku capai phone bawah bantal..
Aku send message kat Incik Hubby..

"Abang.. Sayang rindu sangat kat Abang.."

Incik Hubby tak reply pun..
Mata aku terus layu dan layu..
Sedar-sedar je pukul 3.30 phone aku berbunyi..
Incik Hubby reply message aku..

"Abang pun rindu sangat kat Sayang jugak.. Sabar ya Be.."

Airmata aku jatuh lagi lepas dapat sms tu..
Aku tertidur sampai la azan Subuh berkumandang..
Haishh !! Makin nak sampai "masa tu" makin aku tak tenteram..
Rasa degup jantung aku ni makin laju..
Sabar la hati..

**Kadang-kadang rasa nak bercerita dengan sesiapa.. Tapi.. Susah la..**

-AkU-
Syurga Addin..
12:57 tengah hari..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment