Monday, July 4, 2011

~Mengapa membenci ?~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Berkata-kata tidak la sesukar menzahirkan dengan perbuatan..
Biar suara menyatakan sesuatu perkara..
Tetapi kadang kala berbeza dengan hati..
Begitu la aku..
Aku sukar untuk membenci..
Dan aku tak suka membenci..
Kerana bila membenci aku akan rasa menyesal..
Maka mengapa membenci ??
Aku membenci untuk melupakan..
Sesuatu perkara yang aku benci mampu hilang dalam fikiran..
Begitu juga bila membenci seseorang..
Aku membenci orang lain ??
Ya.. kita semua pasti ada sesiapa yang kita benci..
Sepanjang hidup aku ada 3 orang yang aku benci..
Dan mereka hampir luput dari ingatan..
Entah la.. mungkin salah mereka tak sebesar mana..
Namun kata maaf belum mampu aku tuturkan buat mereka..
Ternyata hati aku masih belum pulih dari kelukaan..
Dan aku sentiasa berharap tidak lagi berjumpa mereka walau dimana jua..
Andai berjumpa pun, aku sangat berharap aku tidak lagi mengenali mereka..
Kata orang masa bisa mengubati kenangan pahit..
Namun bagi aku biar la masa melenyapkan terus ia dari ingatan..
Itu lebih baik untuk diri aku..
Kalau orang membenci aku ??
Itu hak masing-masing..
Perasaan masing-masing..
Hati masing-masing..
Sebagaimana aku punya hak ke atas diri sendiri..
Begitu juga orang lain..

**Aku membenci kerana mereka "menyentuh" maruah dan harga diri aku.. Biarpun bukan secara berdepan, namun itu yang lebih menyakitkan.. Dan aku belum mampu menukar kata maaf dengan maruah diri yang mereka persendakan..**


-AkU-
Syurga Addin...
15:07 petang...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment