Saturday, August 13, 2011

~Menu berbuka di Kelantan..~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt..

Dah masuk hari ke-13 Ramadhan..
Lama lagi ke nak raya ?? Hehe..
Ingat raya je tau !!

Entry kali ni aku nak share dengan pembaca Syurga Addin..
Apa makanan yang aku makan di Kelantan sepanjang berbuka kat sana..

Menu yang UTAMA..
Jeng.. jeng.. jeng..

*Ni namanya cendol.. Tapi yang bestnya, cendol tu buat sendiri.. Kat KL memang tak dapat la.. Yang warna merah tu Incik Hubby cakap "locong".. Agaknya la kut.. Ada buah kabung sikit.. Ada Mata Ike (ikan) sikit.. Campur dengan air gula dan ais.. Memang best !!

*Yang ni namanya akok.. Kalau takde kuih ni, memang tak sah..

*Ni menu utama makan malam.. Ikan terubuk bakar dengan kicap cicah.. Bakar pakai arang tau.. Chef yang bakar ikan ni..........

*Haha.. Ni la chef kami.. Memang ori dari Kelantan..

*Yang ni pun Chef juga yang masak.. Yang sebelah kiri tu patutnya Pajeri Terung.. Tapi dah jadi Kari Terung.. Dan sayur campur..

*Ok.. Yang ni memang aku jumpa kat Kelantan je la.. Kalau ada kat tempat lain aku tak tau.. Sebelah kiri tu Jeruk Mame, yang sebelah kanan tu Kerabu Sare (sarang).. Sumber dari Incik Hubby.. Kalau salah, maka salahkan dia ye.. Hehe..


Itu la dia makanan hari pertama aku berbuka di Kelantan..
Best tak ?? Aku rasa best je..
Sebenarnya dari minggu lepas nak update..
Tapi internet kat sana susah sikit..
Tu yang terpaksa tunggu balik KL..
Jadinya......
Selamat menjamu selera waktu berbuka nanti..

**Ada orang tu jual mahal masa makan sahur.. Tapi lepas tu, nampak pulak dia makan.. Hehe.. Tak payahlah nak sombong depan rezeki.. Allah marah !!**


-AkU-
Syurga Papa..
01:27 pagi..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment