Thursday, September 15, 2011

~Semalam yang hangat !~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Sudah dua minggu berlangsungnya Syawal..
Yang budak-budak tengah seronok menghitung kutipan duit raya..
Yang dewasa tengah menghitung belanja yang perlu dijimat-jimatkan..
Sebab dah banyak berhabis masa raya hari tu..
Hehe.. Aku je tak banyak belanja..
Sebab banyak duduk kat rumah orang..

Tajuk aku kali ni macam dasat je..
Haha.. saja je tu.. Kasi feeling lebih..
Ini nak cerita pasal petang semalam..
(Err.. Actually kelmarin.. Tak sempat nak post semalam.. Internet slow..)
Lebih kurang pukul 4 lebih..
Masa aku dan Incik Hubby tengah sibuk uruskan Ummi mertua aku..
Kitorang nak bagi Ummi try masuk dalam sauna kecik yang macam kat spa tu..

*Ini la sauna tu.. macam best je.. Aku tak boleh nak try lagi..

Mana la tau boleh bagi Ummi tenaga sikit..
Disamping menyihatkan badan Ummi..
Tengah sibuk-sibuk tu..
Tanpa disedari Imad yang tadi pun menyibukkan diri sama dah hilang..
Jenuh aku cari sekitar bilik dan dapur..
Tak puas hati, aku naik kat ruang tamu dan anjung rumah..
Sama jugak.. Imad takde..
Hati dah risau semacam..
Aku ke dapur balik.. Tengok pintu dapur terbuka..
Aku pun keluar menjengah ke ruang laman..
Laaa... Imad dah pun merangkak hampir separuh jalan menuju ke pagar besar..

*Nampak tak pokok mangga sebelah kanan tu ? Dekat atas jalan selari dengan pokok tu la Imad merangkak keluar.. Jauh jugak tu !!

*Ni gambar dari arah rumah.. Pokok kedua dari kiri gambar..

Nasib baik Imad tak lepas pintu pagar lagi..
Tapi kan.. Nak dijadikan cerita..
Petang tu lebih kurang pukul 6 la..
Patutnya Incik Hubby bawak Ummi jalan-jalan naik wheel chair..
Tapi lambat pulak Incik Hubby ni..
Imad dah sedia duduk dalam kereta tolak baby tu..
Jenuh menanti Incik Hubby keluar..
Imad pun mencuba pelbagai aksi sementara menunggu penuh sabar..
Aku tak perasan Imad berdiri kat atas kereta tolak tu..
Sekelip mata je Imad jatuh menyembah bumi..
Aku yang agak kaget, terus angkat Imad..
Ternampak setompok darah atas lantai..
Aku tengok mulut Imad dah penuh darah..
Cepat-cepat aku lari  masuk ikut pintu dapur terus ke sinki..
Imad dah meraung kesakitan..

*Tengok la tu.. Bengkak dah sebelah mulut Imad..

*Tertidur dalam kesakitan.. Pipi Imad pun tersagat kat atas simen tu..

Incik Hubby yang dengar suara Imad pun meluru ke arah aku..
Menggelabah puyuh aku nak bagitau Imad jatuh kereta sorong tu..
Aku terus pujuk Imad yang masih lagi meraung..
Lepas tu kitorang bawak jugak Ummi dan Imad jalan-jalan keliling kampung..
Dalam pada sakit-sakit dan menangis tu..
Imad sempat lagi menyanyi sambil meraung lagu "Twinkle-twinkle"..
Haha.. Tapi dalam versi orang tengah sakit la..
Kesian Imad..
Tapi sakit mulut Imad tu sekejap je..
Malam tu Imad kembali active..
Huhu.. Jenuh la nak mengejar dia satu rumah..

**Kadang-kadang bila kita rasakan kita dah terlalu betul dalam semua hal.. Maka kita akan selamanya rasa diri kita pandai.. Sampaikan orang lain tak boleh nak masuk dalam dunia kita.. Kalau ada pun hanyalah orang yang sama "LUPA DIRI" macam kita jugak.. Sekadar peringatan untuk orang yang perasan diri dia BAGUS SANGAT !!**

-AkU-
Bumi Darul Naim..
01:17 pagi..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment