Sunday, September 18, 2011

~Makan Besar !!~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt..

Aku masih lagi di Bumi Darul Naim..
Huhh !! Dah seminggu aku kat sini..
Tapi rasa macam sekejap je masa berlalu..
Rasa tak nak balik KL je..
Bosan dah duduk kat KL tu..
Sesak dan semak..
Kat sini tenang dan damai je jiwa..
Cuma ada la jugak benda-benda yang buat jiwa kacau..
Tapi Alhamdulillah, aku boleh tepis lagi..
Buat tak tau sudah..
Ohh !! Aku nak cerita pasal Hari Rabu yang lepas..
Malam tu, patutnya Incik Hubby tak keluar..
Dia dah janji dengan aku nak tengok tv sama-sama..
Sebab dah berapa hari dia sibuk dengan kerja..
Tapi tiba-tiba dia dapat geng nak turun pukat udang kat sungai..
Diorang turun berempat kat satu sungai kat Kampung Bahagia, Kuala Krai..
Laju je Incik Hubby sarung baju dan seluar, capai kunci kereta..
Muncung aku dah panjang sedepa.. Incik Hubby terus je keluar..
Tapi, sempat lagi dia kiss aku sebab nak pujuk.. Hehe.. Terpujuk la jugak..
Aku pun dah takde mood nak layan tv..
Ajak Imad masuk tidur..
Imad pun tak banyak kerenah, terus tidur..
Lebih kurang pukul 3 pagi, Incik Hubby call aku..
Dia dah ada kat depan pintu rumah..
Aku pun buka la pintu..
Dia ajak aku teman nak siang ikan dan udang hasil tangkapan diorang malam tu..
Tak banyak mana dapat sebab bulan terang..
Tapi merasa la jugak nak makan ikan sungai dan udang.. Fresh beb !!
Ini gambar yang sempat aku rakam..

*Ini antara hasil malam tu..

*Incik Hubby cakap, udang ni sekilo RM80 lebih kurang.. Itu harga kat Kelantan.. Kalau kat KL lagi mahal kut..

*Ini namanya Cik Kaloi !! Hehe.. besar kan ?? Lebih kurang 3 kali tapak tangan aku.. Harga dia kalau Cik Kaloi ni hidup, korang agak-agak la berapa.. Tak terbeli la kalau saja-saja je..

*Udang ni lebih kurang panjang tapak tangan aku.. Tu, tangan aku la tu.. Hehe.. Besar udang ni.. Yang dekat tangan aku tu baru bersalin kulit.. Lembut je bila pegang..

Itu la lebih kurang gambar yang dapat aku snap..
Ada lagi ikan baung, anak kaloi dan lampam..
Esoknya, Incik Hubby buat udang masak merah..
Semalam pulak, bibik kat rumah ni buat ikan kaloi masak tiga rasa..
Memang banyak aku makan.. Rasa la tambah berat badan ni sikit..
Dah seminggu tak timbang nih..
Harap-harap naiklah berat aku..
Ok la.. itu je yang aku nak cerita,,
Internet kat rumah ni memang very the slow..
Jenuh gak nak upload gambar..
Tu yang malas nak update blog ni selalu..

**Bukan sukar seorang isteri untuk mencapai daun pintu syurga.. Hanya melalui redha suami.. Biarpun kita tak mampu menjadi seorang isteri yang mulia seperti Siti Khadijah, Siti Aisyah, Fatimah mahupun isteri-isteri para sahabat yang lain.. Tetapi sekurang-kurangnya kita cuba menghampiri sifat-sifat mereka.. Sebaik-baik seorang isteri adalah yang mampu membuatkan hati suami sejuk bila memandang wajah mereka.. Buat para isteri.. Jangan sesekali cuba mencabar ego suami, kerana syurga kita itu di bawah redha mereka.. Setinggi mana pun tahap kita sebagai seorang wanita, namun tidak akan mampu mengatasi ketinggian takhta seorang suami.. Sedarlah wahai isteri..**

-AkU-
Bumi Darul Naim..
00:27 malam..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment