Monday, October 10, 2011

~Subhanallah.. Indahnya malam..~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Selalukah kita bersyukur pada Allah bila setiap hari dalam kehidupan kita..
Kita masih lagi boleh melihat keindahan alam ??

Malam tadi.. 09/10/11.. Cantik tarikhnya..
Heboh di status-status Facebook..
Masing-masing menceritakan keindahan dan kepelikkan bulan..
Mula-mula aku buat tak tau je..
Tapi bila dah semakin ramai update status yang sama..
Maka aku pun teringin juga nak tahu..
Cukup sekadar melihat dari beranda bilik aku..
Maka terlihat la satu pemandangan yang sangat mengasyikkan..
Subhanallah.. Maha suci Allah yang menjadikan sekalian alam..
Terpegun aku seketika..
Cantik sungguh bulan malam ni..
Semacam ada satu lingkaran di sekeliling bulan..
Tapi tak dapat la aku nak ambik gambar.. Hehe..
Tapi aku pasti, ramai yang sudah menonton fenomena yang jarang-jarang berlaku ni..
Agak-agak apa yang kita fikir bila keadaan ini berlaku ??
Masing-masing dengan teori tersendiri.. Hehe..
Ini antara halaman yang aku sempat baca..
Ring around the moon dan juga Lingkaran bulan..
Ini pulak antara gambar yang orang lain upload..
Aku tumpang je..

*Gambar di sebelah kiri tu aku ambik kat web universetoday.. Gambar sebelah kanan tu aku ambik kat web giegi.wordpress..

*Dua gambar ni aku ambik dari member-member yang upload kat Facebook.. Cuma gambar yang sebelah kanan tu.. Korang nampak tak apa yang tertulis tu ?? Aku tak pasti kesahihan dan ketulenan gambar ni..

Biar apa pun teori yang kita baca tentang fenomena ini..
Namun.. Adakah kita bersyukur dengan apa yang kita ada ??
Telinga untuk mendengar berita ini..
Mulut dan lidah untuk berkata-kata tentang perkara ini..
Hidung untuk menyedut udara di waktu ini..
Tangan untuk menghantar sms atau menulis tentang keajaiban ini..
Kaki untuk berjalan dihalaman rumah..
Dan yang penting mata untuk melihat keindahan bulan itu..
Ada tak kita bersyukur bila melihat pada diri sendiri..
Kita lengkap segalanya..
Sedangkan orang lain ??
Mereka punya kekurangan dan ketidaksempurnaan..
Mereka yang tidak punya salah satu deria yang menghalang mereka dari menikmati keindahan malam ini..
Satu persoalan untuk kita tanyakan pada diri..

Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?


Subhanallah Walhamdulillah Wa laa ilahaillallah Wallahu Akbar Wa lahaula Wala Quwwata Illa Billahil 'aliyyil  Azhiim..

Oleh itu bersyukur la..
Selagi Allah memberi kita peluang menikmati pinjaman dariNYA..

**Merenung bulan di waktu begini.. Ada ketika membuat aku terfikir dan tertanya-tanya tentang sesuatu..**

-AkU-
Syurga Addin..
02:07 pagi..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment