Saturday, May 12, 2012

~Kiriman untuk aku..~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Malam tadi tak dapat tidur lena..
Teringat kata-kata Papa kelmarin..
Urmm.. Susah jugak bila difikirkan..
Takpe.. Nanti fikir lagi..
Aku nak cerita tentang sesuatu atau pun seseorang..
Eh ! Bukan seseorang je.. Beberapa orang..
Sebelum tu tengok gambar ni dulu..



*Bungkusan yang pertama dan sampul tu aku terima semalam.. Yang ketiga tu aku terima petang tadi.. Apa ada kat dalam tu ?? Jap ea..

*Ini la dia.. Kek lapis cheese Sarawak..

Belum rasa lagi..
Nak tunggu Incik Hubby balik dari Kelantan baru makan..
Tapi hati dah tak sabar..
Rasa nak cubit sikit untuk rasa.. Hehe..
Tapi terpaksa tahan selera..
Cuma yang tak bestnya..

*Nampak tak tu ?? Dah pecah bekas tu..

Aku memang cermat punya orang bila nak buka sesuatu hadiah atau bungkusan..
Sebab tu bila nak bukak hadiah..
Incik Hubby selalu marah..
Katanya aku terlalu hati-hati..
Lepas tu sibuk simpan pembalut tu.. Haha
Aku punya la bukak slow je bungkusan tu..
Alih-alih tengok dalam.. Dah pecah ???
Memang orang pos ni tak reti jaga barang..
Nasib baik kek tu tak tercedera..
Kalau tak, mintak ganti rugi..

Untuk sampul tu..

*Memang la tak ada apa yang istimewa.. Tapi kad dia tu unik.. Macam buku tulis..


*Ni bahagian dalam.. Sebijik macam buku tulis..

*Hehe.. Makin kreatif orang sekarang ni.. Almaklum la.. Yang kahwin pun cikgu.. Cikgu dengan buku tulis memang tak boleh dipisahkan..

Untuk bungkusan yang ketiga pulak..

*Buka je box tu ada bungkusan lain kat dalam..

Buka je pembalut tu.. Ada buku ni kat dalam..

*Gambar muka depan..

*Gambar muka belakang..

Hehe.. Memang aku penggemar blog Hamka kereta mayat..
Biarpun kebanyakan ayat dia merapu..
Tapi ada pengajarannya..

Siapa bagi ?? Jeng.. Jeng.. Jeng..

Kek Sarawak tu..

*Ini la orangnya yang kirim dari Sarawak.. Cikgu Nur Syahadah..

Kenal waktu sekolah rendah..
Tapi rasanya aku tak pernah bercakap pun dengan dia.. Haha..
Bukan aku sombong.. Tapi aku budak baru time tu..
Lagipun sekejap je kat situ..
Tapi baik hati la Syahadah ni..
Baru jumpa je kat fesbuk..
Dia dah kirim kek Sarawak untuk aku..
Terima kasih Syahadah..
InsyaAllah, ada rezeki kau balik Semenanjung..
Aku belanja kau makan tau !! Hehe..

Jemputan kahwin tu..

*Ini orang yang jemput..

Nama dia cikgu Rohaida..
Cikgu jugak, sama dengan Syahadah tadi..
Tapi dia kat Johor..
Sama jugak kenal masa sekolah rendah..
Walaupun sekejap kat sekolah tu..
Aku ingat aku pernah bercakap dengan dia.. Hehe..
Terima kasih Rohai..
InsyaAllah, kalau tak ada aral, sampai la aku nanti..

Buku tu pulak..
Dia takde fesbuk..
Jadi gambar dia takde..
Actually ada, tapi aku malas nak scan memalam buta ni..
Jadi tulis nama pun jadi la ye.. Hehe..
Nama dia Syazila.. Aku panggil Syaz..
Dia cakap hadiah tu sempena Ulang Tahun Pernikahan aku yang ke-8..
Terima kasih Syaz..
Kalau kau nak baca buku tu..
Sila datang rumah aku..
Tapi jangan harap dapat bawak balik.. Haha..

**Baik-baik sungguh orang disekeliling aku ni.. Walaupun yang tak berapa nak baik tu pun ada.. Tapi yang baik ni melebihi yang tak berapa baik.. Maka yang tak berapa baik tu memang patut la aku abaikan saja kehadiran mereka.. Layan pun buat sakit jiwa je.. Baik layan mereka-mereka yang baik-baik ni.. **

-AkU-
Syurga Addin..
00:37 tengah malam..

2 comments:

  1. wah..mcm2 dpt ek..hehe

    betul2 layan yg baik2 je, doa2kan yg 'terlebih baik' tu jadi baik le pas ni. supaya tak sakitkan hati orang lain. Aminnn..

    Selamat ulang tahun perkahwinan yang ke-8. Moga2 berbahagia hingga ke akhir hayat. AMinnn

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah.. Rezeki..

    Ye la Cikema.. 1 orang benci kita.. Ramai lagi yang sayang kita.. Doa yang terbaik untuk diorang..

    Hehe.. Aminnnn.. Tima kasih.. Nanti ikut la rombongan pi umah Hafiz.. boleh jumpa.. :D

    ReplyDelete