Monday, May 7, 2012

~Cik Qila.. Ooo Cik Qila..~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Aku selalu lupa hari..
Sebab dah tak kerja..
Jadi hari cuti atau hari bekerja tetap sama bagi aku..
Cuma yang jadi perbezaan hanya la Tadika Kemas kat depan rumah aku akan jadi lengang bila hari cuti..
Maka aku tau la, itu bukan hari bekerja..
Sebab bila hari bekerja..
Ramai ibu bapa akan sibuk parking depan rumah aku untuk tunggu anak balik tadika..
Ya, aku memang tak kisah..
Sebab diorang tak mengganggu pun hidup aku..
Oke la.. Aku bukan nak cerita pasal tu..
Nak cerita pasal Cik Qila ni..
Siapa Cik Qila ??

Cik Qila Yang Demok !! Hahaha !!


Nama dia Shahidatul Aqilah..
Ala-ala nama aku jugak kat depan tu..
Lahir pada 26 Mac 2011..
Lahir di HUSM Kubang Kerian, Kelantan..
Ini anak sulung adik ipar aku yang bongsu..
Akashah dan isterinya Atikah..
First time jumpa tu Cik Qila ni tak la besar sangat pun..
Jumpa pun sekejap je..
Pasal masa tu adik ipar aku singgah kat rumah on the way nak balik Kelantan..
Tapi masa aku balik Kelantan time puasa hari tu..
Uishhh !! Geram betul tengok Cik Qila ni..
Rasa nak cubit-cubit je..
Sekarang ni walaupun dah ada Dhiya..
Aku tetap rasa nak cubit-cubit Cik Qila..
Sebab dia dah pandai jalan.. Sangat comel tengok dia berjalan !!
Jom layan wajah-wajah comel Cik Qila sepanjang tahun..

*Ni masa Cik Qila baru lahir..

*Alolo.. Budak mata sepet !

*Kepala dah botak.. hehe..

*Ni la gambar masa diorang singgah kat rumah.. Masa ni kalau tak silap dah 3 bulan lebih..

*Ini Ibu Cik Qila.. Macam muka Cik Qila la ! Hehe.. Cik Qila nangis pasal tak cukup tidur..

*Ni Cik Qila dah besar sikit.. Tak salah aku, dah 5 bulan lebih..

*Sambil isap botol pun aku snap gak gambar Cik Qila..

*Geram tengok muka comel tu !!! Rasa nak gigit-gigit je..

*Kasi close up sikittttt...

*Nampak tak sapa lebih berkuasa ?? Imad terpaksa beralah dengan Cik Qila.. Haha..

*Imad mencuba nasib nak sayang Cik Qila..

*Tengah dera Imad.. Bagi Cik Qila duduk belakang Imad.. Haha..

*Itu jari Ayah.. Cik Qila suka isap jari time neh !

*Ayah memang suka main-main dengan Cik QIla bila balik Kelantan..

*Senyum senget Cik Qila..

*Eksyen sungguh dengan Pooh dia !

*Masa ni Cik Qila tak sihat.. Demam.. Sian Cik Qila..

*Ni pun tak sihat lagi.. Cik Qila kena demam campak..

*Ni gambar Ibu Cik Qila mms kat aku masa nak sambut Hari Lahir Cik Qila yang pertama..

*Ni kek harijadi Cik Qila.. Aku dapat gambar je la.. Sampai hati Ibu Cik Qila eksyen gambar kek ! Heh !!

*Ni gambar Raya tahun lepas.. Cik Qila, Ummi, Ibu dan Walid..

*Gambar ni paling aku suka sekali.. Puasa tahun lepas.. Di Bukit Abal..

**Cik Qila akan jadi agenda utama bila kami balik Kelantan.. Rasa tak lengkap kalau balik tanpa tengok muka Cik Qila yang sangat comel itu..**

***Selamat Menyambut Ulang Tahun Yang Pertama Cik Qila.. Semoga membesar menjadi anak yang solehah dan berbakti untuk Ibu dan Walid serta seluruh keluarga.. Moga Cik Qila senantiasa di bawah lindunganNya serta kasih sayang Allah swt.. Amin..***

p/s : Entry Cik Qila ni dah duduk dalam draft blog aku berkurun lamanya.. Baru hari ni dapat publish.. Hehe.. Biasa la, aku kan perasan sibuk..

-AkU-
Syurga Addin..
01:27 pagi..



0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment