Tuesday, June 19, 2012

~Selamat Hari Bapa !~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Setiap tahun ada hari ni..
Setiap tahun ramai orang sambut..
Tapi aku tak pernah sambut..
Kenapa ??
Sebab tak pernah di ajar..
Tak apa la.. Bukan wajib pun..
Tapi tahun ni tiba-tiba pulak nak buat entry pasal hari ni..
Hehe.. Saja gatal tangan..
Oke.. Mula-mula nak ucap..

Selamat Hari Bapa, Papa..
Papa saya dah tua.. Umur dah errr... 67 tahun..
Huh !! Betul ke papa saya dah tua ??
Err.. betul la.. Kalau tak silap la..
67 tahun.. Hmm..
Ini kali pertama saya nak ucap Selamat Hari Bapa pada Papa saya..
Papa saya orangnya garang.. err.. bukan.. Tegas lebih tepat lagi..
Dari kecik saya diajar untuk patuh pada setiap kata-kata papa..
Percaya tidak boleh lawan cakap papa (selain mak..)
Maka, saya tidak pernah berani untuk menjawab cakap papa..
Apa saja kata papa, saya akan turuti..
(Biarpun kadangkala hati meronta tak nak !) Hehe..
Cuma sekali saya pernah melawan kata-kata papa..
Itupun dalam nada yang paling perlahan..
Belum pernah lagi saya meninggi suara atau mengherdik papa..
Papa susah untuk menunjukkan kasih sayang pada saya..
Belum pernah saya dengar papa cakap..
"Papa, sayang kamu.."
Tapi ada satu cerita yang buat saya percaya papa sayang saya..
Sewaktu saya minta izin papa untuk berkahwin dulu..
Saya masih ingat kata-kata papa..
"Papa, Olie nak kahwin ni.. Olie harap sangat papa tak marah dan restukan la Olie, Papa"
"Jangan risau.. Dah la jangan nangis.. Don't worry.. I'll be by your side.. Anything happen, I'll stand by you"
Ceh ! Papa speaking.. Ya ! Papa suka speaking..
Kata-kata papa ni buat saya tersentuh sampai hari ni..
Dan saya takkan lupa kata-kata ini..
Papa jugak yang berusaha supaya saya dapat berkahwin..
Saya sayang papa saya..
Betul.. Saya belum mampu untuk memberi kesenangan kepada papa saya..
Tapi setiap masa, nama papa tak pernah lepas dari doa saya..
Saya harap sangat dapat memberi sesuatu yang sangat bermakna buat papa selagi papa masih bernafas di bumi Allah ini..
InsyaAllah.. Semoga Allah perkenankan permintaan saya..
Olie sayang Papa sangat-sangat !!

Selamat Hari Bapa Suamiku..
Suami saya baru separuh tua.. Haha..
43 tahun.. Tak la tua mana pun..
Tapi sama jugak.. Saya tak pernah ucap Selamat Hari Bapa pada suami..
Dia ayah yang garang.. dulu mungkin..
Sekarang lebih penyabar..
Dia penyayang pada anak-anak..
Anak-anak manja dengan suami biarpun 24/7 dengan ibu..
Suami saya pandai dalam macam-macam perkara..
Kiranya setakat nak uruskan anak-anak, suami boleh tolong buat kalau saya minta tolong..
Err.. dia mungkin tak selalu ada dengan anak-anak..
Tapi saya tahu..
Anak-anak selalu di hati dia..
Imad dan Dhiya selalu ternanti-nanti Ayah balik ke rumah..
Sebab nak tidur dengan Ayah sekali..
Biarpun mereka tak bersuara..
Tapi saya boleh faham dengan gerak dan bahasa tubuh mereka..
Biar siapa pun Ayah.. Dia tetap Ayah yang terbaik untuk anak-anak..
Selamat Hari Bapa, Ayah kepada anak-anakku..
Imad dan Dhiya sayang Ayah sangat-sangat !!





*Ini antara koleksi gambar Imad dan Ayah..



*Ini pula koleksi gambar Dhiya dan Ayah..

**Err.. seingat aku, aku tak ada gambar masa kecik-kecik macam ni dengan papa.. Entah la.. Sama ada tak pernah ada atau aku tak tau..

***Masa Hari Ibu hari tu.. Tak sangka juga Incik Hubby boleh hantar sms pada aku.. "Selamat Hari Ibu Sayang.. Ibu kepada anak-anakku".. Sebelum-sebelum ni tak pernah pulak.. Tetiba je tahun ni dapat sms Hari Ibu.. Hehe...***

-AkU-
Syurga Addin..
23:17 malam..

2 comments:

  1. Ayah Imad n Dhiya ni seksi je dlm pic..hehe

    Selamat Hari Bapa... :)

    ReplyDelete
  2. haha.. memang ayah ni selalu seksi.. cuaca panas la katakan.. :D

    ReplyDelete