Wednesday, July 11, 2012

~Hujung minggu yang lalu..~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Ini cerita dua minggu lepas sebenarnya..
Tapi sebab aku malas nak upload video ni masuk dalam laptop..
Maka entry ni pun lambat la keluar..
Ceritanya begini..
Hari Jumaat yang lepas-lepas..
Kami satu family pergi ke rumah adik ipar aku di Kajang Country Heights..
Saja melawat Ummi dan Abah mertua aku kat sana..
Meriah la kat rumah ni..
Pasal ramai kat sini..
Selain Imad dapat kawan, tak ketinggalan aku jugak ada teman berbual..
Kalau duduk rumah, memang berbual kut internet je la..
Dan kebiasaan kalau datang sini..
Memang Incik Hubby akan layan anak-anak saudara ni mandi kolam renang..
Termasuk la Imad sekali..
Imad memang suka sangat mandi kolam..
Selalunya Imad akan duduk dalam pelampung atau Incik Hubby pegang Imad bawak keliling kolam..
Tapi kali ni Incik Hubby cakap nak ajar Imad berenang..
Aku sempat rakam macam mana Imad diajar berenang..
Hehe.. Mari kita saksikan.. !!

video
*Kalau tengok memang nampak macam kejam, tapi Imad macam seronok je.. Haha.. Buat beberapa kali pun Imad tak nangis..

Lepas tu Incik Hubby cuba buat kat Dhiya pulak..
Nak ajar Dhiya pandai berenang dari kecik lagi..
Tapi tak buat banyak kali kat Dhiya, pasal Dhiya meraung..
Tapi kejap je pun menangis tu..
Lepas tu dah oke..
Ni video Dhiya..

video
*Kesian Dhiya dipaksa macam tu.. Hehe..

Tak apa la ajar anak masa kecik ni..
Anak orang putih tu masa kecik ni la diorang ajar berenang bagai..
Dah besar tak payah terhegeh-hegeh nak belajar berenang..
Aku tak boleh la join pasal ada adik ipar lelaki kat rumah tu..
Kalau tak, aku pun terjun sekali.. Hehe..
Dekat pukul 7 tu Imad masih berendam lagi..
Walaupun sejuk, tapi Imad masih nak duduk dalam kolam..
Lepas kitorang main-main kat kolam renang tu..
Kami pun beramai-ramai ke kebun kat tepi rumah tu..
Bukan besar pun kebunnya, tapi boleh la..
Incik Hubby nak ambik ubi kayu..
Tengah duk sibuk menggali-gali tu..
Nampak la kat seberang rumah tu Yusry KRU dan Lisa Surihani baru keluar dari rumah diorang..
Nak ke mana maghrib-maghrib macam ni ??
Hmm.. Bersangka baik la ye.. Hehe..
Hasil kat kebun tu..
Dapat la ubi kayu dalam 6 batang dan berbelas biji buah kedondong..
Tapi hari ni dah habis pun aku buat macam-macam kuih..
Lain kali boleh pergi dan ambik lagi.. Heeee..

**Benar, harta itu mungkin penting didunia ini.. Kerana harta kita akan dipandang mulia oleh orang lain.. Namun ada juga kerana harta silaturrahim itu seakan satu benang halus yang bila-bila masa saja boleh putus dan terurai.. Kerana harta manusia dipuja, dan kerana harta manusia dihina.. Bukan harta ukuran Allah swt.. Namun iman dan taqwa penentu redha Allah swt..**

-AkU-
Syurga Addin..
01:27 pagi..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment