Wednesday, November 21, 2012

~Hilang sudah nilai kemanusiaan..~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Sekarang ni..
Buka je fesbuk..
Takde berita lain..
Tentang Palestin, tentang Gaza, tentang Israel..
Tentang peperangan, tentang kemusnahan, tentang pembunuhan..
Ahhhhh ! Dunia betul-betul telah hilang nilai kemanusiaan..
Keamanan terpaksa ditebus dengan darah dan nyawa..
Kezaliman bermaharajalela..
Jangan kata memandang gambar-gambar yang tertera..
Membaca berita yang dipaparkan pun sudah cukup untuk buat aku mengalirkan airmata..
Setiap kali terpandang gambar anak-anak yang terkorban di sana..
Setiap kali itu juga aku terbayangkan anak-anak sendiri..
Alangkah deritanya mereka disana..
Nafsu sudah benar-benar mengatasi kewarasan manusia..
Hingga nilai-nilai kemanusiaan itu terus lenyap !!
Lihat saja gambar-gambar yang ada..
Sudah mampu meruntun naluri seorang manusia yang punya perasaan..







*Airmata mereka sepertinya sudah tidak berharga..








*Merenung kebebasan yang sudah makin pudar.. Entah bila lagi dunia ini dapat mereka tatap dengan kebahagiaan dan kedamaian..

Quote ini aku ambil dari teman fesbuk Iqbal Syarie :: Mereka ini bukan lagi manusia, tapi produk yang termutasi daripada gen binatang buas. Makhluk perosak yang hanya perlu dipijak-pijak! :: Kata-kata buat Israel..

**Sekarang sudah pukul 2.31 pagi.. Aku masih lagi berjaga di tengah-tengah antara Imad dan Dhiya.. Memeluk kedua-dua anak ini dalam dakapan kasih sayang dan cinta sambil berharap aku mampu melihat mereka membesar dalam suasana aman dan bahagia.. Bimbang kiranya ini sentuhan terakhir aku pada anak-anak, andaikata nikmat keamanan ini Allah tarik dalam sekelip mata seperti yang terjadi pada mereka di Palestin.. Semoga Allah memberi kekuatan pada jiwa mereka.. InsyaAllah, ameenn...**

~Kalian juga, berdoa la untuk mereka..~

-AkU-
Syurga Addin..
00:07 tengah malam..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment