Tuesday, January 1, 2013

~Apa Ada Dengan Tahun Baru ?~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Lebih kurang setengah jam je lagi nak masuk ke tahun yang baru 2013..
Apa ada dengan Tahun Baru ?
Ya ! Apa ada dengan Tahun Baru..
Rasanya setiap tahun pun sama je..
Kat tv berlambak cerita-cerita tentang sambutan tahun baru..
Jalan raya mula la sesak seawal petang hari..
Sebab ramai orang mula nak ke bandar untuk sambutan tahun baru..
Dari budak kecil sampai la ke orang tua..
Sibuk nak menyambut..
Nak countdown katanya..
Ahh.. Sibuk sangat.. Countdown usia tu kat dunia ni lagi ada pekdahnya..
Nak tengok bunga api pun iya jugak..
Aduhhh... kalau tiap-tiap tahun tu bunga api yang sama juga dibakar..
Tak ada la best mana pun..
Belum lagi orang ramai yang bersesak-sesak memenuhi gedung membeli belah untuk membeli persiapan anak-anak sekolah..
Macam la tak ada masa yang lain untuk membeli kelengkapan..
Dah hujung-hujung waktu baru la sibuk nak mencari barang..
Semua benda ni seolah-olah menjadi rutin hidup manusia..
Setiap tahun tak pernah culas dengan rutin ni..
Dan satu lagi yang mesti ada..
Azam Tahun Baru..
Sibuk betul dengan azam tahun baru..
Azam tahun lepas-lepas entah tertunai entahkan tidak..
Setiap tahun sibuk mencipta azam baru..
Masuk bulan kedua azam pun entah ke mana..
Hangat-hangat tahi kambeng je.. Heh !!
Tahun baru aku ?
Sama je aku rasa..
Melalui hari yang sama, kecuali tahun yang berbeza..
Azam ??
Aku dah lama tak mencipta azam..
Azam, tak perlu tunggu tahun baru pun boleh berazam..
Azam Tahun Baru ni hanya la budaya..
Tak usah terikut sangat la..
Oh ! Cuma yang berbeza bagi aku untuk tahun ni ialah..
Imad nak pergi sekolah..
Itu saja..

Aku nak jugak jadi macam orang lain yang sibuk update status kat fesbuk, twitter dan sebagainya..
Sibuk hantar sms banyak-banyak..
Sibuk email banyak-banyak..
Sibuk tulis kat blog..
Bermacam sibuk lagi..
Semuanya berkenaan Tahun Baru..
Oh ! Aku hanya tulis entry kat blog je..
Yang lain tu aku tak buat..


*Ini entry penutup untuk Tahun 2012.. Dan entry pembukaan untuk tahun 2013..*

-AkU-
Syurga Addin..
23:37 malam..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment