Monday, December 31, 2012

~Imad nak ke Sekolah..~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Kalau tahun depan Dhiya nak masuk setahun..
Imad pulak nak masuk 6 tahun...
Kalau budak normal, dah boleh pergi pra sekolah..
Hari tu masa appointment Imad dengan doktor pakar kat HKL..
Doktor cakap Imad dah boleh pergi pra sekolah..
Tapi aku dan Incik Hubby macam tak yakin je..
Oleh kerana menghormati doktor pakar tu, maka hari Jumaat yang lalu..
Aku dan Incik Hubby pun pergi la ke JPN Wilayah Persekutuan..
Memandangkan Incik Hubby di rumah satu lagi..
Aku kena uruskan semuanya sendiri sementara tunggu Incik Hubby ambik kami..
Imad dan Dhiya aku paksa bangun pagi sebab interview bermula pukul 9 pagi..

*Muka budak kena kejut awal pagi.. Senyum pun tak mau Dhiya tu..

Sebab nak masuk ke Sekolah Khas ni rupanya kena interview dengan Pegawai Jabatan Pendidikan..
Jumpa la kami dengan Cik Hasnah.. Baik orangnya dan peramah..
Bila dia tengok Imad, dia pun bagi pendapat dia..
Sama macam yang aku dan Incik Hubby rasakan..
Yang Imad belum bersedia untuk ke Sekolah Khas - Pra Sekolah..
Sebab Imad masih lagi tak boleh berdikari..
Satu apa pun Imad tak tahu, macam mana nak pergi sekolah..
Jadi kami disarankan daftarkan Imad ke Pemulihan Dalam Komuniti (PDK)..
Kat situ Imad boleh belajar untuk permulaan..
Sebelum boleh ke Sekolah Khas..
Kami pernah ke PDK Batang Kali awal tahun hari tu..
Dan memang rasa Imad sesuai di PDK..
Cuma nak mintak pendapat la dulu sebelum nak masukkan Imad ke sekolah..
Dan sekarang, memang confirm la Imad akan dihantar ke PDK..
Lepas habis je interview tu..
Incik Hubby ajak aku ke PDK di Gombak Setia..
Tak jauh la dari rumah..
Sampai je kat depan pagar tu, alamak.. Tutup pulak..
Ada notis yang bagitau diorang akan buka semula pada 2 Januari 2013..
Jadi hari Rabu ni aku dan Incik Hubby akan ke sana semula..
Untuk daftar Imad..
Harap-harap Imad boleh belajar sesuatu di PDK nanti..
Kat situ pun Imad boleh dapat ramai kawan.. Hmmm..
InsyaAllah..

*Dulu pernah terfikir nak hantar anak lelaki ke Sekolah Tahfiz.. Tapi nak kena tunggu dapat anak yang lain la.. Sebab nak hantar Imad.. Urmmm... Rasanya tak kesampaian..*

-AkU-
Syurga Addin..
22:57 malam..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment