Thursday, December 31, 2015

~Penghujung Tahun Yang Menyeronokkan..~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Lebih kurang sejam lebih je lagi..
Tahun 2015 bakal melabuhkan tirai..
Dan akan muncul sinar 2016..
Cepat sungguh masa beredar..
Tak terasa setahun yang berlalu..
2015 yang mencipta banyak kenangan bakal ditinggalkan..
Selamat datang tahun 2016..
Moga lebih banyak cerita-cerita indah yang bakal muncul..
InsyaAllah..

Seperti biasa, tahun baru saya dan keluarga tak pernah menyambut pun..
Nak pi gatal-gatal keluar tengok bunga api tak pernah..
Duduk rumah macam biasa mengadap anak-anak je la..

Cuma tahun ni luar biasa sikit..
Sikit je, tak banyak mana..
Nak kata seronok, memang seronok la..
Happy tak terkata..

Layan gambar dulu ya..
Gambar malas nak edit..














Kalau isteri lain, dapat emas berlian dia punya happy tak terkata..
Saya dapat oven ni pun perasaan dia sama macam dapat emas berlian..
Lama dah mengidam nak beli oven..
Dah setahun oven lama saya rosak..
Bukan tak ada duit nak beli, lebih daripada ada..
Tapi bila fikir nak tambahkan lagi modal bisnes untuk tahun depan, maka saya sabarkan hati..
Mana nak tahu, Allah nak bagi rezeki macam gini..
Saya tanya jugak pada Incik Hubby kenapa belikan oven ni..
Katanya dah lama tak rasa kek coklat saya..
Dia cakap kek coklat saya the best in the whole world..
Kahkahkah.. Nampak sangat bodek kemain..
Tapi alasan utama Incik Hubby ada la..
Tahun ni dia langsung tak bawak saya dan anak-anak outstation..
Pi bercuti pun takde..
Hari Raya Aidilfitri saya dan anak-anak tak balik kampung, Hari Raya Aidil Adha pun kami di Kuala Lumpur, cuti sekolah kami tak kemana, cuti-cuti yang lain pun kami duk terperap je kat rumah..
Incik Hubby je duk balik kampung dengan rombongan Cik Kiah..
Maka untuk menggantikan semua cuti-cuti tu, dia hadiahkan saya oven ni..
Saya oke je.. Faham kerja dan situasi Incik Hubby macam mana..
Jadi saya tak demand lebih-lebih..
Dapat hadiah gini pun dah cukup bersyukur..
Oven ni besar sikit dari yang dulu..
Tapi fungsi lebih kurang sama..
Yang saya suka, boleh panggang ayam.. Hahahaha..
Banyak dah resepi saya simpan..
Konon-konon nak cuba bila ada oven baru..
Sudahnya dari awal tahun sampai hujung tahun, duk kumpul resepi je la.. Hehehe..
Start tahun depan dah boleh cuba resepi baru..
Dia punya seronok ni, tak boleh nak cerita..
Kebas dah pipi ni duk senyum dari tadi.. hahahahaha..

*Nak ingatkan Incik Hubby je, tahun 2015 ada hutang seminggu "Hari Cuti".. Harap-harap tahun 2016 boleh ganti balik.. Yang meminjam pun harap tak lupa la ya.. Hahahaha..*

Oke la, tak mau dah taip banyak-banyak..
Nak layan feeling memasak ni.. Kuikuikui..
Kita jumpa lagi tahun depan..
InsyaAllah..

Salam Tahun Baru dari saya dan keluarga Syurga Addin..

~Azhan, Sofie, Imad, Dhiya, Iyad~

-AkU-
Syurga Addin..
22:07 malam..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment