Friday, February 12, 2016

~Lagu Juara AJL-30..~

Jauh terbawa lukisan hatimu
Hilang mencari di mana kau pergi
Tinggal aku menahan luka ini
Sampai harus ku pergi

Jauh terbawa lukisan hatimu
Warna pelangi hiasan terindah
Hati ini tak akan terbahagi
Sampai harus ku pergi.."

Bait-bait lirik lagu Potret - Akim & The Majistret..




Sudah bertahun saya tidak menonton Juara Lagu..
Entah la.. Lagu yang didendangkan makin tak serasi di telinga..
Faktor umur atau sememangnya kebanyakan lagu sudah merepek..
Namun untuk Juara Lagu ke 30 yang lalu..
Saya sudi menonton hingga ke akhirnya..
Sejujurnya saya menonton di pertengahan acara..
Agak terpaku dengan persembahan Akim..
Baik-baik liriknya juga indah..
Alunan muzik juga tidak menghampakan..
Persembahan keseluruhan juga mampu memukau audiens..
Mendengar rangkap yang pertama, bulu roma saya meremang..
Sedap adunan suara, lirik dan irama..
Maka tidak hairan la mereka dinobatkan sebagai juara..


Saya tidak selalu mendengar radio atau menonton rancangan hiburan..
Tetapi sesekali mendengar radio, ada ketika rasa rimas dengan lagu yang merepek, meraban tak tentu hala..
Mungkin mengikuti selera anak-anak muda masa kini..
Maka secara paksa tanpa rela, saya harus juga memberi laluan buat mereka untuk memeriahkan industri tanah air..
Biarpun telinga saya tak pernah rasi dengan muzik dan lirik yang dihidangkan..
Pendengar bukan saya seorang.. hehehe..



*Mungkin faktor usia yang semakin mendaki puncak menjadikan telinga saya agak kireng dengan muzik masa kini..*

**Entry ni lama dah duk dalam Draft folder.. La ni baru dapat settlekan.. Perasan sibuk sungguh.. hahahaha..**

-AkU-
Syurga Addin..
01:07 pagi..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment