Tuesday, May 31, 2016

~9 Tahun Sudah !~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt..

Tak sedar sudah penghujung bulan May..
Baru berkesempatan menulis entry Hari Ulang Tahun Yang Ke-9 anak teruna saya..
Muhammad Imad Addin..

Seperti biasa tiada sambutan yang dasat-dasat..
Hanya sedikit istimewa dari hari biasa..
Saya sediakan untuk Imad kek buah..
Alhamdulillah, Imad memang tak cerewet..
Makan apa saja, ikut perangai Ibu la ni.. hehehe..

Tak banyak perbezaan Imad dari tahun lepas..
Cuma Imad dah jarang sangat diserang sawan..
Kaki Imad juga sebelah dah boleh jejak sepenuhnya ke lantai..
Hanya sebelah lagi masih menjingkit..
Tak apa la.. Kita usaha lagi..
InsyaAllah, Allah permudahkan nanti..
Imad juga dah mula bercakap walaupun tak menentu biji butirnya..
Cuma yang sempat saya dengar, wan (mak saya), jom, up (lagu twinkle2) dan beberapa perkataan lagi..

Imad juga sudah kurang tantrum..
Kadang-kadang saja bila mood tak berapa nak baik..
Ada juga ketika Kakak Dhiya atau Adik Iyad kena gigit dengan Abang Imad..
Maka meraung la 2 beradik tu.. hehehe..
Imad nak bergurau, tapi tak pandai..
Sesekali saya ajak adik-adiknya "kerjakan" Imad..
Lanyak Imad atas katil sambil geletek beramai-ramai..
Menjerit keseronokan Imad sampai tercungap-cungap..
Lepas tu Imad akan pegang tangan saya kuat-kuat sambil tersengih..
Mungkin takut digeletek lagi.. hahaha..
Dan kami akan peluk dan cium Imad bergilir-gilir..

Kadang-kala Imad akan menangis sungguh-sungguh..
Berkaca-kaca matanya..
Bukan ada apa pun, minta saya pujuk dan peluk je sebenarnya.
Banyak akal jugak Imad ni.. hahaha..

Makin membesar Imad..
Makin rasa bersalah saya..
Sebab tak mampu sediakan yang terbaik buat Imad..
Apa yang ada saja mampu saya beri..
Moga Imad memahami..

Biarpun Imad begitu..
Dia tetap miliki antara tempat istimewa dalam hati saya..


*Kepingan cinta buat Imad..

*Selamat Ulang Tahun Yang Baru Sayang..
Allah mendengar luahan kita..
InsyaAllah..*

-AkU-
Syurga Addin..
23:07 malam..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment