Friday, May 28, 2010

~Maafkan aku~

"...Semua itu telah berlalu..
Harapanku palsu..
Dan mungkin hari yang satu..
Terus ku tertunggu..
Di hatiku masih kamu..
Belum pernah ku ingin terus menunggu..."

Assalamualaikum wbt...

Setiap ketika aku ulang mendengar bait-bait lirik lagu..
Sampai Syurga dendangan Faizal Tahir..
Sayu rasanya tika ini..
Aku berhadapan dengan kemelut kehidupan yang sentiasa tiada penghujungnya..
Semuanya berlaku atas salah dan silapku juga..
Bila nafsu sudah mengatasi akal..
Maka kewarasan hilang tatkala tindakan mengatur perjalanan..
Serasa ingin aku "pergi" tanpa perlu berhadapan dengan situasi ini lagi..
Hati yang sudah sedia retak..
Telah pecah berderai..
Menjadi butiran yang tidak mungkin untuk aku cantumkan lagi..
Berdosanya aku!!!
Tak mungkin kuulang hari semalam..
Hanya untuk membetulkan kesilapan itu..
Apa yang tak seharusnya terjadi..
Telahpun berlaku..
Biarpun berulang kali aku mohon keampunan..
Parut luka parah itu takkan hilang sakitnya..
Air mata juga tidak bisa menghilangkan kesakitan yang ditanggung..
Bersalahnya aku............
Alangkah kejamnya perbuatan aku..
Lantas aku sujud pada Pencipta..
Moga DIA mendengar rintihan hati seorang aku..
Dan moga DIA terima taubatku..
Aku sedar..
Biarpun sejuta kemaafan yang aku rayu..
Segalanya telah berakhir..
Ya ALLAH..
Bantulah aku dengan kasih dan sayangMU..

~Aku fahami aku bukan terbaik tuk dirimu..~


~Kemana lagi nak kubawa hatiku yang lara..~


~AkU~
Kg Permai..
05:31 pagi..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment