Monday, August 16, 2010

~Dimana bahagian kita??~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum wbt...
Hari ni tak dapat pi Solat Tarawikh..
Pasal Imad ada kat umah..
Kalau bawa Imad pi solat..
Habis satu masjid dia buat kacau!!
Hahhahhaha!!
Silap2 Imad yang jadi Imam..!!
Heheheh...
Aku duk dengan Imad je la...
Tadi masa berbuka Imad buat hal la pulak!!
aku kat bawah tengah berbuka..
Dia kat atas tengah buka pampers..
Habis digigit pampers tu!!!
naik temperature aku bila tengok sisa2 pampers dalam playpen dia!!
Mengamuk la kejap..
Nangis tersedu2 Imad..
Lepas solat Mahgrib tu aku pun pujuk Imad balik..
heheheh...
Aku teringat berita yang aku baca kat suratkhabar semalam..
Kisah pasal sorang ayah yang mengamuk waktu sahur..
sampai mengorbankan ibu dan diri sendiri..
Nak kata tersampuk syaitan..
Ni bulan Ramadhan..
Entah la..
Kesian kat budak2 tu..
Jadi yatim piatu dalam sekelip mata..
Apalah anak2 kecik tu tahu..
Dalam usia sekecil itu mereka dah terpaksa menempuh satu kehidupan yang sangat tragis..
Pastinya seumur hidup mereka dihantui kisah yang menyayat hati tu..
Nauzubillahiminzalik...
Itu bahagian mereka yang telah Allah tetapkan..
Bahagian kita??
Hanya Allah yang tahu penghujungnya..
Berdoalah semoga tempat kita bersama orang2 yang soleh dan solehah..
Semoga berkat bulan mulia Ramadhan Al Mubarak ini doa kita akan lebih makbul lagi..
InsyaAllah...


-AkU-
Syurga Addin...
23:15 malam...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment