Monday, November 22, 2010

~Cerita semalam~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum wbt...

"...Orang yang mencintai aku, menyatakan hasrat ingin memiliki aku, melafazkan ijab dan qabul seterusnya mengangkat darjat aku hingga takhta yang teratas dari seorang wanita, isteri hingga menjadi ibu.. dan orang yang mencintai aku akan memimpin aku menuju ke syurga akhirat..."


InsyaAllah..


Dari semalam aku tak sedap hati..
Jantung bergerak laju seolah aku baru lepas berlari mengelilingi rumah 10 pusingan..
Sampai dari rumah papa lebih kurang pukul 10 malam..
Perut dah main lagu rock kapak..
Entah track mana yang dimainkan, aku pun tak berapa pasti..
Tapi yang penting aku mesti makan..
Dah malam macam ni, memang malas nak masak yang berat-berat..
Aku buka peti sejuk..
Aku ambil 2 keping roti sapu butter dan mayo..
Aku goreng telur mata kerbau..
Aku tabur lada hitam dan sos pelbagai perasa..
Dan aku melangkah masuk ke kamar dengan dulang yang menempatkan roti kapit telur dan sejag air sirap..
Owh.. lupa.. Sebotol susu untuk Imad..
Aku minta tolong Imad tidur sendiri.. sedang aku cuba untuk memenuhi permintaan si perut..
Haha.. kenyang yang menggemukkan..
Uiksss !! Gemuk ??
Tak la.. badan aku maintain je..
Selesai kerja yang satu itu..
Aku pun mula la membuka laptop melayari "laman-laman" biasa yang aku lawati yang terdapat dalam internet..
Macam-macam kisah yang aku baca..
Dari hal sosial anak muda hingga la kepada kerancakan politik tanah air..
Rasanya dah semakin bosan..
Aku singgah pula dari blog ke blog..
Dari kisah lawak blog Giant Polar, kisah sejarah China blog Kembara Bahasa, kisah orang filem blog Tuan Pengerusi, kisah business blog Kirana-Anggun, kisah penentangan MLM blog Aidid Muaddib, kisah semasa blog Sembang Kencang dan macam-macam lagi blog yang sempat aku baca..
Sedar-sedar jam dah merangkak ke pukul 3 pagi..
Mata aku masih membulat !!
Haishhh !! Macam mana nak tidur ni ??
Dah la bilik ni sejuk sampai ke tulang ..
Aku dah bungkus badan aku sampai ke leher dengan comforter..
Sedang aku bercadang-cadang untuk menonton tv..
Ada pulak member yang tegur aku kat YM..
Hehe.. Macam tau-tau je aku online walaupun nama aku invisible..
Maka berbual la pulak..
Dah macam kura-kura rasanya aku ni..
Nampak kepala dan tangan separuh je..
Hehe.. malas punya pasal nak tutup punat aircond yang tak berapa jauh tu..
Tanggunglah sendiri !!
Chatting dengan member sampai tak perasan jam aku dah bertukar subuh..
Masjid pun dah mula bacaan Al-Quran..
Aku pun bangkit gak dari katil..
Masuk bilik air, mandi dan lepas tu solat Subuh..
Layan kejap cerita kat Astro..
Mata aku pun makin kecik.. makin kecik..
Maka tertidur la aku hinggalah aku dikejutkan dengan panggilan telefon adik aku pukul 12:15 tengah hari tadi semata-mata nak bagitau yang dia baru beli kad top up Hot Ticket.. Cess !!
Arghhhh !!! Mengganggu mimpi aku tengah nyanyi dengan Faizal Tahir..
Hahahah !! Tidur sampai tak ingat dunia..
Anyway.. Thank you sis.. !!


"Apa kaitan ayat kat atas tu dengan entry aku yang ni ??"


Owh.. pukul 2 pagi hubby aku call.. hubby aku seminggu outstation ke Penang dan Langkawi.. Belayar.. Haha.. mestilah rindu giler !! Jadi  ayat kat atas tu aku tulis khas untuk hubby aku.. Biarpun aku tau dia tak baca blog aku.. Tapi takpe.. Tak kisah, tak ambil hati pun.. Memang aku tujukan ayat tu pada dia.. Sebab tak ada seorang lelaki yang aku pernah jumpa setaraf dengan dia.. Berani buat apa yang selama ini dia dah buat.. Maka aku harapkan ikatan antara kami berkekalan hingga aku berjumpa kembali dia di syurga nanti..
InsyaAllah.. amin..




Salam 1Malaysia.. err.. urmm.. boleh la..


-AkU-
Syurga Addin...
15:23 petang...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment