Friday, December 3, 2010

~Kenapa aku tewas ??~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum wbt...

Dari semalam lagi aku dan Imad melepakkan diri kat rumah mak aku di Ampang..
Saja menghabiskan masa lapang..
Tujuan dan niat asal hanyalah sekadar melepaskan rindu kat mak aku..
Tapi rupa-rupanya mak aku dah ada agenda yang tersendiri..
huh !! Nak melawan, nanti dituduh derhaka..
Makanya, antara rela dan terpaksa aku menurut la jugak..


Muka sedih Imad bila duduk atas kerusi dan dipakaikan kain kat leher dia..

Permulaan rambut "ensem" Imad digunting.. Ibu kat sebelah Imad hanya mampu pandang je..

Haha !! Imad tak rela rambut digunting.. Tapi Uwan yang ada kat sebelah membuatkan Imad terpaksa mengikut saja..

Ini lah hasilnya setelah berhempas pulas Imad bertarung.. !! hehe.. Uwan kat sebelah tu tersenyum bangga dengan kemenangan..

Lepas mandi bagi Imad pakai baju bola.. Chelsea no 8, kat belakang ada nama LAMPARD.. Hehe..

Imad tertidur.. Mungkin dengan harapan.. Cerita ini hanya sekadar mimpi... Waaaaa !! Imad dah tak ensem lagi... Tak bleh ngorat nurse lagi.. Hahahhaah !! Dah macam muka ayah je..

Haha.. Ini la agenda mak aku yang disimpan sejak sekian lama..
Kalau sebelum ni mak aku hanya mampu membebel je tentang kepanjangan rambut Imad..
Tapi untuk kali ini mak aku memperoleh kemenangan yang pertama !!!
Arrggghhhh !!! Kenapa la aku boleh kalah dengan mak aku kali ni ???!!
Selama ni aku boleh tutup telinga je bila mak aku bising pasal rambut Imad panjang..
Cakap la macam-macam pun, aku buat pekak telinga je..
Muka Imad tak comel la, serabut la, macam perempuan la, panas la, macam-macam lagi..
Tapi hari ni.... Urmm.... lembut sikit hati aku kut..
Entah apa mandrem yang mak aku bagi..
Dengan tak semena-mena, pagi-pagi lagi aku dah berangkat ke kedai mamak..
Mak aku pun dengan rela hati nak follow..
Bukan jauh mana pun.. tak sampai lima minit jalan kaki..
Agaknya mak aku nak pastikan aku tak tipu dia..
Hehehe.. Takde makna !!
Maka terpaksa la aku tunggu masa yang lama untuk rambut Imad panjang balik..
Hehe.. Lepas ni aku takkan kalah lagi !!



-AkU-
Rumah mak...
12:05 tengah hari...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment