Thursday, January 13, 2011

~Tahun Yang Baru~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Hari ni 13 Januari 2011..
Hari ni mood aku agak kurang sikit untuk bercakap..
Tapi banyak mood menulis..
Entry ni takkan jadi panjang sangat..
Sebab aku hanya nak ucapkan selamat untuk seseorang..
"Selamat Hari Ulang Tahun Yang Baru Untuk Adikku"
(aku tak ingat yang keberapa.. serius !!) hehe..
Macam baru semalam je aku jaga dia..
Macam baru semalam je aku biar dia jatuh tangga dengan walker..
Macam baru semalam je aku suap dia makan..
Macam baru semalam je aku mandikan dia..
Macam baru semalam je aku cuci berak kencing dia..
Macam baru semalam je aku dukung dia bawak pi jenjalan..
Macam baru semalam je aku henjut buai untuk tidurkan dia..
Macam baru semalam je......................................................
Macam-macam yang aku ingat..
(Kadang-kadang orang tak berapa muda macam aku cepat gak sensitif !! hehe.. Rasa macam bergenang je airmata kat kelopak mata nih.. )
Sekarang dia dah besar..
Dia dah pandai..
Dia dah cantik..
Dia dah tinggi..
Dia dah tau jalan sendiri..
Dia dah tau pakai make up..
Dia dah tau berkawan..
Dia dah tau marah-marah..
Dia dah tau pukul orang..
Dia dah tau merajuk..
Dia dah tau nak kuruskan badan..
Dia dah tau bercinta..
Dia dah tau ada boyfriend..
Dia dah tau apa makna kehidupan..
Maka apa sangatlah keperluan aku disisi dia.. (touching sikit !! hehe)
Makin meningkat umur kita maka makin singkatlah kehidupan kita..
Usia hanyalah sekadar nombor yang mengingatkan kita semakin hampir kita kepada kehidupan yang abadi..
Maka pergunakanlah sebaiknya usia yang ada..
Jangan sesekali sia-siakan apa yang kita ada..
Kasih sayang itu tak semestinya diluahkan secara 'live'..
Tapi ada part-part yang kita boleh "suarakan" kasih sayang itu..
Aku harap adik-adik aku akan mengerti..
Kakak mereka ini serba kekurangan..

"...Selamat Hari Ulang Tahun Yang Ke (??).. Shahdattul Mawarni Indahwan Shahputri Bt Taib..
Semoga dikurniakan kesihatan yang berpanjangan, kebahagiaan yang berkekalan, kehidupan yang bermakna, hati dan jiwa yang senantiasa tabah, sabar, tenang dan terang dan moga dipermudahkan segala urusan.. Juga semoga sentiasa dilindungi dibawah rahmat dan kasih sayang Allah swt sepanjang usia.. InsyaAllah.. Amin..."

Semoga membesar selari dengan kejayaan yang membanggakan.. Berjasa pada keluarga, agama, bangsa dan negara.. Jangan lupa solat dan doa pada Allah swt.. Agar Allah melorongkan Wai ke arah kebaikan dan kebahagiaan sehingga hujung usia.. Jangan mudah bangga diri dan bongkak bila kejayaan dihadapan mata.. Ingat !! Merendah hati itu lebih baik dari meninggi diri.. Biar orang nak kata apa tentang kita asalkan kita tau tempat kita berpijak.. Gantunglah impian setinggi bulan, taburlah cita-cita sebanyak bintang dan ciptalah harapan secerah matahari.. Lantas terus berusaha hingga kejayaan itu jadi milik Wai.. Doa akak akan sentiasa mengiringi perjalanan hidup Wai...

~Salam sayang dari kakakmu yang jauh di mata~

p/s : Gua tunggu lu habis study je pastu keje.. nak tuntut janji lu nanti.. Kamera Nikon dengan jed kaler ungu.. Lu jangan buat-buat lupa plak bila lu grad nanti ye !! Hahaha..


-AkU-
Syurga Addin...
13:47 petang

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment