Wednesday, February 2, 2011

~Perubahan~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

PERUBAHAN..
Sesuatu yang agak sukar untuk dibuat..
Tetapi mudah jika kita muhasabah diri sendiri..
Sukarkah untuk berubah..
Menjadi insan yang lebih baik dari semalam dan hari ini..
Seharusnya itu satu perubahan yang terbaik..
Aku juga begitu..
Sentiasa mencuba untuk jadi yang terbaik dari hari yang lepas..
Setiap hari cermin diri sendiri..
Bertanya tentang kekurangan dan kelemahan diri..
Dan memperbaiki setiap yang perlu..
Tetapi ada yang agak tidak senang dengan perubahan ini..
Mengapa ? Aku tiada jawapan..
Bukan semua orang senang hati dengan perubahan kita..
Kadang kala mereka lebih suka kita mengikut arus hidup mereka..
Biarpun tahu arus itu menuju kearah yang lebih sempit..
Lalu mereka ingin kita turut sama mengharungi kesempitan itu..
Urmm.. Sukar meneka hati manusia..
Sedarlah.. Andai perubahan itu menjamin kehidupan yang akan datang..
Jadi mengapa perlu disukarkan keadaan ?
Hidup kita bukan selamanya..
Hanya sementara selagi diberi peluang dan kesempatan..
Mengapa harus dibiarkan tanpa direbut peluang yang lebih baik..
Berubahlah.. Sementara masih punya masa..
Selagi diberi peluang bernafas dibumi Allah swt..
Dan aku..
Akan terus berubah biarpun ada yang tidak senang dengan perubahan ini..
Aku bahagia begini..
Demi mencari keredhaan Allah swt..
Dan buat memadam segala dosa yang pernah terpalit pada diri..
Doakan saja untuk aku..

-AkU-
Syurga Addin...
18:00 petang...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment