Thursday, April 14, 2011

~Imad sawan lagi~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt..

Lebih kurang pukul 4 petang tadi..
Aku cuba tidurkan Imad lepas dia mengamuk dengan cerita kartun..
Huhu.. Imad memang suka mengamuk dengan kartun.. Tak faham betul !!
Aku pun angkat Imad, letak atas badan aku..
Kepala aku rapatkan ke dada..
Memang posisi baekk punya untuk lena..
Sebelah tangan peluk Imad, sebelah lagi tepuk badan Imad..
Cuaca agak panas tadi.. Tapi aku dah pasang dua kipas..
Sebab nak bagi semangat untuk Imad tidur..
Aku pun pejam mata sama..
Jenuh la menepuk dia, sambil buka mata sikit untuk tinjau Imad..
Aku buka je mata sikit, mata dia buka besar.. Hehe..
Tak boleh jadi ni.. Aku pun tak buka mata dah..
Agak-agak dah takde pergerakan lagi..
Aku pun buka mata sikit.. Ouh.. Dah tidur rupanya..
Aku pun join la rehatkan mata ni kejap..
Rasanya ada la dalam 5 minit sebelum aku terasa ada gerakan ganjil kat dada aku..
Bila pandang je Imad, terus aku terbangun..
Air liur Imad dah banyak atas baju aku..
Aku agak Imad dah beberapa minit kena sawan masa aku lena kejap tadi..
Aku letak Imad atas katil sambil sejukkan kepala dan badan Imad dengan tuala basah..
Lepas 5 minit sawan Imad makin kronik..
Aku masukkan Diazepan 5mg dalam punggung Imad..
Aku lap lagi kepala dan badan Imad..
Aku dah get ready nak call sesiapa nak bawak Imad pergi HKL..
Takut jadi kritikal macam hari tu..
Sentakkan Imad kejap slow kejap kuat..
Aku urut-urut sekitar kepala, tangan dan kaki..
Lepas 15 minit baru sawan berhenti..
Macam biasa sebelah badan Imad akan "paralysed" untuk sementara..
Aku letak Imad dalam playpen, biar dia tidur..


**Kalau boleh aku tak nak check in lagi kat HKL**

-AkU-
Syurga Addin...
17:07 petang...

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment