Monday, July 30, 2012

~Adam Hakimi in da House !!~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Cuaca makin panas dari sehari ke sehari..
Tapi Alhamdulillah..
Biarpun beberapa hari ini hujan tak ada..
Tetap.. Rumah aku sejuk di waktu malam biarpun tak ada air cond..

Hari Jumaat yang lepas..
Aku ke Hospital Ampang melawat kakak aku ~ Amy..
Dia dimasukkan ke wad kerana kebocoran air ketuban pada malam Khamis..
Kandungan dia baru nak masuk 8 bulan..
Sepatutnya aku melawat dia hari Khamis..
Tapi masa aku on the way..
Dapat sms dari husband dia bagitau yang kakak aku dah dibawa untuk operation..
Maka tak jadi la aku melawat..
Aku datang balik hari Jumaat..
Dapat la jumpa walaupun sekejap..
Ceritanya..
Malam Khamis tu , masa tu diorang tengah tidur..
Tiba-tiba kakak aku kejut husband dia bagitau ada air keluar..
Husband dia yang tengah mamai tu pun buka la lampu nak pastikan apa yang jadi..
Bila buka je lampu.. Tengok air dah melimpah..
Terus bawa pergi Hospital Ampang..
Sampai hospital, doktor suruh masuk wad..
Doktor cakap kena paksa baby keluar atau buat operation sebab takut baby lemas kat dalam tu..
Nak tak nak, terpaksa la setuju.. Nyawa baby woooooo !!!
Doktor pun check la perut dia..
Doktor cakap baby macam kecik sikit, dalam 25 minggu je..
Tapi bila scan, doktor cakap macam 29 minggu pulak..
Cuma yang geramnya..
Masa kakak aku check kat Klinik Kesihatan..
Doktor sana cakap ok je baby..
Segalanya mengikut jadual yang betul..
Tak ada yang pelik pun..
Tapi diorang tak scan pun baby..
Duk main rasa kut luar je.. Apa punya doktor la..
Tapi kakak aku lupa nak ambik nama doktor tu..
Kalau tak, boleh buat aduan..
Heh ! Kerja main-main !!!
Lepas dah induce, doktor suruh tunggu sampai pintu terbuka..
Tapi bila check, pintu tak buka-buka pun..
Lepas lama tunggu, tak boleh jadi ni !
Terpaksa jugak buat operation sebab takut baby lemas pasal dah lama sangat..
Masa operate tu, lepas je diorang keluarkan baby..
Lepas je baby tu menangis, doktor suruh kakak aku tengok jantina anak dia..
Dalam keadaan mamai tu, kakak aku boleh jawab jugak..
Dua kali doktor tu tanya nak pastikan..
Arggghhh !! Kena operate dalam keadaan sedar..
Tak dapat aku bayangkan !!
Kakak aku masuk OT pukul 12.45 tengah hari..
Dia keluar lebih kurang pukul 4 petang..
Ini mengikut dari husband dia la..
Masa aku melawat dia tu, tengok bekas operation tu ada sepanjang sejengkal..
Huh ! Tengok pun dah ngeri..
Mintak-mintak aku tak perlu melalui cara macam ni..
Alhamdulillah, diorang dapat anak lelaki..
Berat dia lebih sikit dari Imad ~ 1.08 kg..
So, baby kena duduk dalam incubator kat NICU..
Tak tahu la berapa lama.. Tapi as long as baby stabil.. Itu dah cukup baik..
Aku cerita serba sedikit pengalaman masa aku bersalinkan Imad dulu..
Sekurang-kurangnya dia boleh get ready dari sekarang..
Oh ! Nama baby yang kakak aku cadang nak letak..
Adam Hakimi Bin Rosle..
Semoga Adam cepat membesar dan sihat..
Tak sabar nak jumpa Adam !!
Alhamdulillah, bertambah lagi ummat Muhammad SAW di muka bumi ini..
Semoga anak ini membesar menjadi khalifah yang terpuji..

*Anak-anak.. Bagi la pakai apa pun.. Mereka tetap comel..

**Pengalaman bersalin.. Setiap ibu-ibu yang bersalin mempunyai cerita dan pengalaman yang berbeza.. Namun, biarpun begitu.. Persamaannya ada la.. Pengalaman itu memberi kemanisan yang tiada bandingnya bila melihat anak-anak membesar dengan sempurna di depan mata kita..**

-AkU-
Syurga Addin..
01:17 pagi..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment