Friday, July 27, 2012

~Selamat Ulang Tahun, Suamiku..~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Alhamdulillah..
Selesai sudah puasa yang ke 6..
InsyaAllah, lengkap sehingga ke penghujungnya..
Urmm.. Ini satu entry khas..
Untuk siapa ??
Meh layan gambar ni dulu..

*Siapa budak comel ini ???


*Ni gambar dah besar sikit.. Err.. Yang sebelah tu Abah dia..

Gambar ni memang tak berapa terang masa aku scan dulu..
Iye la nak cepat kan..
Janji nampak la jugak muka dia, kira oke la..
Siapakah dia ?? Haha...
Meh nak cerita sikit..

Nama penuh dia Mohamad Azhan bin Mohamed Adnan..
Lahir pada 24 July 1969..
Pukul 2.35 pagi di Kelinik Ayer Lanas..
Errr.. Kiranya gambar tu tahun 1969 la..
Budak comel tu dah besar pun..
Dia sekarang dah tua..
Eh ! Silap, dah dewasa.. Hahahahah !!
Itu la ex-boyfriend sayeeeeee.....
Itu cerita lama..
Sekarang dia dah jadi suami sayeeeeee... Hehe..
Merangkap kawan, lawan, penasihat, punahsihat, housemate, roomate, pillowmate dan macam-macam mate lagi..
Sangat comel masa budak kecik..
Sekarang dah tak comel, tapi sedap mata memandang..
Hari Selasa yang lepas bersamaan 24 July 2012 adalah Hari Ulang Tahun Incik Hubby Yang Ke-43..
Memang patutnya entry ni keluar kelmarin..
Tapi sebab aku banyak benda nak buat..
Maka entry ni keluar malam ni..
Tak kisah la kan..
Waktu entry ni ditulis, Incik Hubby dah "berpindah" kawasan..
Maka aku boleh menulis dengan selesa..
Kalau tidak dia akan menempel kat sebelah sebab nak baca apa yang aku nak tulis..
Kalau benda yang kena dengan hatinya..
Senyumnya akan sampai ke telinga..
Kalau tak kena dengan rasanya, on the spot dia akan argue..
Huh !! Dah jadi tak senang nak tulis blog pulak.. Hehe..
Eh ! Ada lagi gambar Incik Hubby masa tengah jadi anak kumbang dulu..
Meh layan sesama..

*Muka control macho.. haha..

*Konon gemar bersukan la.. Ceh !

*Geng pancasitara yang dah kena Afundi Keluar.. Haha..

*Ni calon Imam Muda dulu.. Nasib baik dulu takde Astro..

*Time ni dah jadi kumbang matang.. hehe..

*Agaknya ni memang style orang dulu-dulu bergambar.. Atas batu..

*Men in white..

*Pak Imam dah siap.. Moh kita pi Masjid.. !!

Itu je yang aku sempat scan hari tu..
Banyak sangat, jenuh nak scan..
Gambar ngan girlfriend lama pun ada.. Haha..
Yang tu kita cerita lain punya entry..
Oke.. Yang bawah ni gambar sekarang..
Tak la terkini sangat..
Tapi tak lari la muka tu..

*Amacam ?? Smart tak ??

Tahun ni tak ada sambutan apa-apa pun..
Hanya ucapan dan doa sahaja..
Yang pertama ucap ada la Dhiya..
Dhiya lanyak Ayah, suruh Ayah buka mata, then senyum..
Lebih kurang ucapan la tu.. Hehe..
Ucapan aku ??
Hmm.. Biasanya aku sms kat Incik Hubby..
Tapi tahun ni aku tak buat..
Sesekali kita ubah la cara pulak..
Aku nak bagi ucapan kat sini je..
Nanti-nanti dia baca la..

"...Selamat Menyambut Ulang Tahun Yang Ke-43 Suamiku.. Semoga dipanjangkan usia untuk terus beribadat kepada Allah, berbakti kepada Ummi dan Abah, menjadi suami yang dihormati isteri-isteri dan ayah yang disayangi anak-anak.. Semoga dipermudahkan segala urusan untuk dunia dan akhirat.. Semoga diberikan kesihatan yang berpanjangan, rezeki yang berterusan dan kebahagiaan yang berkekalan.. InsyaAllah.. Aameen..."

Oke.. Ini ada la ucapan rasmi..
Yang tak rasmi biar aku dan Incik hubby je tahu.. Hehe..

**Usia hanya la sekadar penambahan nombor tahun demi tahun.. Namun demikian, bertambahnya usia harus seiring dengan kefahaman kita tentang kehidupan.. Andai kita terus tua dengan bongkak dan bangga diri yang tinggi melangit.. Alangkah ruginya kita hidup di muka bumi ini..**

-AkU-
Syurga Addin..
01:37 pagi..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment