Wednesday, July 4, 2012

~Dhiya nak dapat Adik ???~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

*Budak comot ni suka betul bila nak ambik gambar dia..

Baca tajuk tu ???????
Suspen.. suspen..
Alkisahnya..
Lepas je bersalin Dhiya..
Aku "bercuti" selama hampir dua bulan..
Masuk bulan April..
Kitaran "bulan terang" aku terganggu..
Dapat hanya sekitar 3 hari je..
Masuk bulan May pulak..
Lebih terganggu..
Jadi bulan sabit la pulak, sebab dapat satu hari saja..
Menjengah ke Bulan June dah jadi gerhana bulan, langsung tak ada..
Maka dengan nervousnya..
Aku pun berbincang la dengan Incik Hubby..
Macam-macam andaian yang kami buat..
Dan aku sepakat dengan Incik Hubby..
Kesian kalau Dhiya nak dapat adik time ni..
Tak puas lagi nak bermanja..
Lagipun aktiviti menyusu Dhiya akan terhenti serta merta..
Tapi kalau dah rezeki, kami tak menolak..
Maka, aku pun cuba la buat Pregnancy test..
Belinya waktu malam..
Maka terpaksa tunggu lepas Subuh untuk test..
Lepas je buat test tu aku tak tunggu untuk result..
Biar lama sikit..
Aku test dalam pukul 6 pagi..
Aku tengok resultnya dalam pukul 10 pagi..
Urmm.. Alhamdulillah..
Segala yang Allah beri itu ada hikmahnya..
Dan kita sebagai hambaNYA wajib menerima segalanya dengan hati terbuka..
Kita merancang, dan Allah jua merancang..
Dan sesungguhnya perancangan Allah ada la yang terbaik..
Semalam kakak aku Doktor Kuantan tu call..
Aku pun mintak la pendapat dia..
Nak tanya doktor lain, aku malas nak ke klinik..
Makanya, baik tanya ahli keluarga sendiri je..
Dia cakap itu mungkin gangguan hormon..
Sebab penyusuan ekslusif..
Segala nasihatnya aku terima dan ambik pakai..
Iye la, dia lebih arif dari aku..
Terima kasih kakak doktor.. !! Hehe..
Err.. Betul ke Dhiya nak dapat adik ???
Urmm.. Entah !!! Kahkahkah !!!
Maleh la aku nak jawab..

*Haha.. Bear lagi besar dari Dhiya !!

**Aku planning untuk mengandung dan bersalin hingga umur cecah 40 tahun.. Tak kira dapat berapa anak pun, tapi bila cecah usia 40, aku nak stop.. Nak tumpu pada pembesaran anak dan kesihatan sendiri.. Ini hanya rancangan kalau Allah beri aku usia yang panjang.. Kalau tak.. Err.. Tak bleh cakap apa la..**

-AkU-
Syurga Addin..
01:07 pagi..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment