Monday, December 31, 2012

~Andai Ku Bercinta Lagi..~

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...

Minggu yang lalu..
Masa balik kampung kat Felda Kechau.. (kampung baru sayeeee... hehehe)
Ada la sorang anak ni namanya Irsyad Basir..
Kecik je budaknya, baru darjah 3..
Dia suka pegang, peluk, usap dan sebagainya kucing-kucing kesayangan dia..
Sambil peluk-peluk kucing tu..
Tiba-tiba dia nyanyi..
"Andai ku bercinta lagi, suatu hari nanti.."
Lirik itu je la yang diulang-ulang..
Dalam hati aku..
Apa la budak ni.. Dengan kucing pun nak tangkap feeling.. Hehe..
Aku pun tanya la lagu apa yang dia nyanyi..
Dia pun tak tau.. Sengih je la jawabnya..
Tiba-tiba la pulak, keluar lagu tu kat tv..
Aku dengar tang chorus tu terus dapat tangkap..
Lagu ni la yang si budak Basir tu nyanyi..
Layan jugak lagu kumpulan Mojo ni..
Tengok clip video tu.. Laaaaaa... group didikan KRU.. Patut pun..
Boleh tahan la lagu diaorang ni..
Mungkin orang lain dah lama dengar..
Tapi bagi aku yang tak dengar radio ni..
Semalam, dengar pulak kat Konsert Jom Heboh..
Aku pun cari kat utube..



"...Kini kau tiada
Senafas pun ku perlu mencuba
Kau bawa pergi sebahagian dari jiwa raga

Bersendiri hidup umpama hilang erti
Bagaimanakah meneruskan hayat ini

Andai ku bercinta lagi suatu hari nanti
Tunjukkan di mana
Ruang hati untuknya yang masih belum kau huni?

Apabila tiba waktu bersemuka
Ku perlu pejamkan mata dan memaksa lafaz cinta
Dengan bayangmu di minda

Tiada pengganti bisa hadir dan mampu menyembuh
Rawan di hati meleraikan semangat ku runtuh

Bersendiri masa umpama tak beralih
Berapa lama lagi harus ku merintih

Malam tidak berpurnama
Fajar tiada kejora
Aku hilang di dalam gelita kalbu
Tanpa dirimu asaku mati..."


Kat atas ni lirik lagu tu..
Tengok lirik dan clip video tu yang aku faham..
Seorang lelaki yang kehilangan seorang wanita dalam hidup dia..
Bukan wanita yang biasa-biasa, tapi wanita yang dia cinta gila..
Sampai dalam hati dia tak ada ruang untuk orang lain..
Ya, Tajuknya "ANDAI KU BERCINTA LAGI"..
Dia kata andai, tapi tengok gaya macam tak akan je..
Sebab hati dia dah diserahkan bulat-bulat kat wanita tu..
So, maksudnya.. Dia tak akan bercinta lagi..
Wanita yang dicintainya itu pergi selamanya..
Membawa sekali hati lelaki tu..
Tapi sweet sangat bila wanita tu tinggalkan pesan..
5 perkara yang perlu lelaki tu buat lepas wanita tu dah takde..

Lirik lagu ni aku tujukan kat Incik Hubby..
Apa yang ada dalam lirik tu..
Itu la luahan hati aku pada dia..
Cuma aku tak le sampai nak suruh buat 5 perkara macam dalam clip video tu.. Hehe..
Oh ! Muka penyanyi tu macam ala-ala sweet je..
Tak la sampai tergoda.. Tapi tengok gaya, boleh jual la.. Hehe..

*Aku pernah tanya Incik Hubby, kalau aku mati dulu, dia nak kawin lain tak ? Dia cakap ya !.. Aku tanya kenapa ? Dia cakap sebab dah terbiasa hidup dengan 2 isteri.. Jadi rasa janggal la pulak kalau ada 1 isteri je nanti.. Aku iya kan aje.. Aku kata, bagus la.. Tapi aku pesan jangan cari yang muda sangat.. Nanti tak sempat nak hidup lama.. Dia tanya kenapa pulak ? Aku jawab.. Ye la, asyik nak melayan kerenah orang muda ni..  Maunya tak sakit jantung.. Dia senyum je.. Cehh ! Senyum ada makna tu ! Haha.. Lepas tu dia pegang tangan aku, dia cakap.. "Takkan la Abang nak kawin lain, hati Abang yang ada kat Sayang ni akan ikut sekali bila Sayang "pergi" nanti.." Ohh... Sesekali dia pandai juga memujuk..*

-AkU-
Syurga Addin..
16:07 petang..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment