Wednesday, April 27, 2016

~Naskah - Hidup Dalam Mati..~





Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamu'alaikum wbt...


Lagu Syamel AF tu saya dengar sewaktu sedang menaip manuskrip malam tadi..
Bait-bait senikata seakan perjalanan naskah yang sedang saya siapkan..
Tak sedar dalam asyik mendengar lagu ini..
Airmata saya berguguran membasahi pipi..
Dalam suasana sunyi dan sepi begitu..
Mudah sungguh emosi lagu ini menyerap dalam jiwa..
Terhenti seketika jemari dari menaip..
Saya hayati keseluruhan liriknya..
Indahnya alunan bahasa dan lagu..
Menyentak emosi saya yang sediakala rapuh ini.. Hehehe..
Kalau la manuskrip ini boleh dibaca bersama alunan lagu ini..
Tak terbayang macam mana perasaan sedih, pilu, duka dan lara yang terhambur keluar..
Aduhaiii.. Tak jadi kerja macam ni.. Hahaha..
Malam ini sambung lagi menaip sambil mendengar..
Mungkin boleh menghadirkan ilham..

*Cerita cinta itu pernah hadir..

Direnggut pergi tanpa belas..

Yang tinggal hanya jiwa luka..

Kian parah dihambat masa..

Menunggu saat nyawa dijemput pergi..*



-AkU-

Syurga Addin..
23:27 malam..

0 Kata-kata kamu..:

Post a Comment